Födelsedagspengar = ny sadel

Jonas N

Aktiv medlem
ÄLSKAR spec power... i typ 10 mil, sedan får jag märkligt skav där låren möter, ja ni förstår. Äger både bred och smal variant, men de ger samma problem. Får inte just dessa problem med andra sadlar. Gillar dock den mycket sköna känslan powersadeln ger i övrigt.

Sååå, jag har lite ny cash på kortet att bränna och undrar om någon har samma erfarenheter av powersadeln och bytt till något som löser skavproblemen?

Sadlar är väldigt individuellt. Hör med din butik om dom har provsadlar.

jo tack, jag vet - har gått igenom ett tiotal modeller och powersadeln passar mig finast, trots problemen som uppstår. Tänker att det finns liknande sadlar men som inte ger samma problem.

Tack för svar!

Senast ändrad:
Jag kör med en fizik aliante r3 open...kikade också på power då de är snarlika, det blev fizik för att jag klämde på den innan köp. Som Stumpy säger är det en aning fler i kant.

Specialized Power ARC har mer böjda sidor, kan ju vara ett alternativ

Power Arc har jag nu ögonen på. Har meckat lite med positionen på cykeln (kortare styre, högre sadel), provat lite olika sadlar, och tycker nu de flesta känns ganska bra! Men inte lika bra som Power - dock gräver den sig in i mina lår under långa turer.

Min Power är 143 bred - har hört att med P Arc ska man gå upp en storlek (155). Någon som kan bekräfta det?

Tillbaka
Topp