bekväm grop hejdå
Aktiv medlem
Följsamt, voluminöst och lätt 16-tumsdäck
Jag har precis skaffat en cykelkärra med 16-tumsdäck (ETRTO 305). De medföljande 44 millimeter breda Chaoyang H-5156-däcken från Hang Zhou Rubber Factor är lite smala och inte speciellt följsamma ("supple"). Eftersom jag kommer cykla mycket grusväg med kärran skulle jag önska lite större däck som sväljer ojämnheter bättre. Dessa vore ju fina, men alldeles för dyra och säkert blytunga: https://www.tritoncycles.co.uk/acce...ngs-strollers-c148/16-rugged-wheel-kit-p18046
Idag fick jag hem och returnerade ett par Specialized Rhythm Lite 50-305. De vägde inte 360 g som specat, utan 438 gram och hade inte det mjuka control-casinget på reklambilden, utan ett hemskt stelt och hård punkteringsskyddat "flak jacket"-casing. Tror att 16-tumsvarianten bara finns i denna hemska version.
Jag har tittat på Schwalbe Big Apple Performance 50-305. Men jag är avskräckt av ett par Big Apple Active 50-622 som är de näst minst följsamma däck jag haft (Marathon Winter 50-622 är värre). Är Big Apple i Performance-varianten väldigt mycket bättre?
Andra förslag under 500 gram, utan punkteringsskydd och ≧ 50 mm brett?
Idag fick jag hem och returnerade ett par Specialized Rhythm Lite 50-305. De vägde inte 360 g som specat, utan 438 gram och hade inte det mjuka control-casinget på reklambilden, utan ett hemskt stelt och hård punkteringsskyddat "flak jacket"-casing. Tror att 16-tumsvarianten bara finns i denna hemska version.
Jag har tittat på Schwalbe Big Apple Performance 50-305. Men jag är avskräckt av ett par Big Apple Active 50-622 som är de näst minst följsamma däck jag haft (Marathon Winter 50-622 är värre). Är Big Apple i Performance-varianten väldigt mycket bättre?
Andra förslag under 500 gram, utan punkteringsskydd och ≧ 50 mm brett?