FÖR fet styre! 35mm

Mart24speed

Aktiv medlem
FÖR fet styre! 35mm
Jag hjälper en polare att finna en kortare styrstam pga av att upplever att hänger mycket på styret...

Styret är en FSA CarbonPro och styrstammen är en Easton90. På styrstammen står det att omkretsen är 110mm vilket om jag räknar om det blir en diameter på ca 35mm. jag kan inte finna några styrstammar alls med så stor infästning...

Därför behöver jag hjälp från er...

Bilagor

• KQ-styre.jpg
    KQ-styre.jpg
    58.1 KB · Besök: 15
FÖR fet styre! 35mm
Haha..jag antog att eftersom det var stod 110mm o på klämman så syftade det på omkretsen och eftersom det står EA90 så är stammen 90mm lång...

Senast ändrad:
FÖR fet styre! 35mm
Jag är säker på att oxr har helt rätt. Med största sanolikhet är diametern 31,8mm, tror inte att EA90 har tillverkats med den smalare diametern och FSA har antagligen inte gjort några 25,4mm styren i kolfiber heller.

FÖR fet styre! 35mm
Det är 31,8mm stam, längden är 110mm och det är ingen lutning på den. Det är min gamla hoj så det är jag helt säker på. Korta inte för mkt bara, 1-2cm kortare stam kan göra stor skillnad.
Man kan också prova att köra med en som har lite negativ lutning. Låter motsägelsefullt men det kan minska känslan att hänga på armarna.
Hoppas han är nöjd med den i övrigt.

FÖR fet styre! 35mm
Klavikel: Jodå han e nöjd, den knakar å knäpper lite i sadeln men vi har inte funnit några skador så det ska inte var något problem... Han har precis beställt en bekvämare sadel så det då blir det nog tyst :-)

Det blir denna styrstammen. 70 mm
http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=27534

Han har ganska korta armar och vill ha en mer upprätt sittställning. Blir det för högt så får han plocka några distanser så den kommer längre ner.

Ha det gött!

FÖR fet styre! 35mm
Härligt att höra, misstänkte iofs att sadeln skulle vara lite obekväm. Den funkar och väger nästan ingenting men den är inte skön.
Den var mest för skryt men kolfiber är fint att hänga på väggen med ;0)

Prova att ta loss sadeln och lägg på nån droppe olja på gängorna. Skruva tillbaka så borde det tyst, den är iaf inte skadad det vet jag.
Kan vara värt att kolla om det är smutsigt i infästning sadelstolpe och sadelrör också.
Hoppas det löser sig, vi ses i skogen!

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp