Förbannade Bikester, sega som en halt snigel!

Farsan

Aktiv medlem
Beställde en vattentät styrväska 25/5 på Bikester. 31/5 skriver dom att väskan är slut. Det tog dom sex dagar att komma på det. Jag som trodde att lagersaldon låg i datorer nuförtiden. Det är alltså internethandel det handlar om.
Jag ska iväg på mitt touringprojekt Ons. nästa vecka.
Tips på "billiga" vattentäta styrväskor med snabb leverans önskas. Cykelkraft har en Cavo på rea för 299:- men den är så stor, 10 liter. 6-7 känns mer lagom eller?
Nån tourer som har nått liggande, vattentät med kartficka?
Svar till mitt: cykla runt södra Sveriges kustprojekt.

Henrik_E sa:
Har vi inte redan en tråd om hur bra Bikester är?

Har vi inte massa andra trådar som redan finns?

Behöver uppgradera cykeln
Vilket hjul ska ja köpa
Behöver jag en bikefit
Råd för köp av nu cykel

Det mesta är säkert redan skrivet. Men om folk inte startar nya trådar så dör nig forumet till slut.

App app app...

Bikester har vi redan klassat som "ett gosigt maskrosföretag" så kom inte här & försök ändra på det nu :-D

Edit: stavning

Senast ändrad:
Farsan sa:
Beställde en vattentät styrväska 25/5 på Bikester. 31/5 skriver dom att väskan är slut. Det tog dom sex dagar att komma på det. Jag som trodde att lagersaldon låg i datorer nuförtiden. Det är alltså internethandel det handlar om.
Jag ska iväg på mitt touringprojekt Ons. nästa vecka.

Om du vet att du ska iväg på ett touringprojekt den 8/6, varför väntar du till sista minuten med att beställa grejor som du behöver? (ja, 25/5 är sista minuten). Just saying...

Ibland händer det att jag beställer saker för sent, men då blir jag mest irriterad på mig själv att jag kommer på saker för sent :)

Nu hade du nog lite otur med din beställning. Jag har alltid fått det jag har beställt från Bikester inom rätt tidsram som dom anger på sin sidan. En gång så såg det lite konstigt ut i en order på ett par shorts och då hörde jag av mig till dem. Det skickades samma dag ett par shorts till och inom rätt leveranstid så landade det 2 par shorts hemma hos mig. Ringde upp dem och frågade vad jag skulle göra, jag fick om jag ville köpa det andra paret till rejält rabatterat pris :) vilket jag gjorde. Som någon skrev så får man vara ute i god tid när man handlar från nätet det är ju inte som att gå till en butik där det man vill ha förhoppningsvis på hyllan.

Nio arbetsdagar, det ska dom hinna på. Att dom inte hörde av sig direkt och sa att lagersaldot var fel, det var segt.
Från början skulle jag köpa Biltemas nya vattentäta. Skulle komma i Maj men blev försenad.
Så nu blev det Cavo från Cykelkraft, 10 liter jag får väl stoppa i en liten kylväska med några kalla till afterbiken.
Det stod skickas omgående vid den, så det är bara och hoppas. Bara högre makter, vädret och Postnord(hjälp) är på gott humör så.

Cykla hårt!

Farsan sa:
Nio arbetsdagar, det ska dom hinna på. Att dom inte hörde av sig direkt och sa att lagersaldot var fel, det var segt.
Från början skulle jag köpa Biltemas nya vattentäta. Skulle komma i Maj men blev försenad.
Så nu blev det Cavo från Cykelkraft, 10 liter jag får väl stoppa i en liten kylväska med några kalla till afterbiken.
Det stod skickas omgående vid den, så det är bara och hoppas. Bara högre makter, vädret och Postnord(hjälp) är på gott humör så.

Cykla hårt!

Sa du Cykelkraft & skickas omgående i en & samma mening? :-O
Lycka till! =)

Bike24 tog det fem dagar att meddela att en styrstam var slut i lager, trots att den var i lager när jag beställde. Sånt händer, det är lite märkligt.

De e faen så dåligt! Men dom har aldrig några problem med och ta betalningen. Då är det sekunder som gäller!

Vernersson sa:
Farsan sa:

Cykla hårt!

Sa du Cykelkraft & skickas omgående i en & samma mening? :-O
Lycka till! =)

Och.."Postnord(hjälp) är på gott humör "...

10:31 sms från Postnord. Du har paket att hämta på ICA. Bra jobbat Cykelkraft och Postnord. Med helgdag igår trodde jag inte den skulle hinna komma.
Gott och rulla iväg imorgon med allt på plats.
Ser ni en överlastad grön Nishiki efter kusten är det jag. Klassiskt nybörjarfel, för mycket prylar med.

Ha de!

För mycket? Om allt är gjort i kolfiber eller / och titan så kan man inte ha för mycket saker. :) Lycka till.

Tillbaka
Topp