Förberedelser, Maxi Avalanche 2011
Det är så att jag ska åka Maxi Avalanche i Åre denna sommar och jag ska vara i Åre vecka 30 och 31. Jag tänker då träna så mycket som möjligt inför tävlingen och vill ha era tips/erfarenheter kring förberedelser innan tävlingen. Framför allt skulle jag vilja veta genom vilka leder tävlingsbanan sträcker sig igenom så jag kan träna specifikt på den sträckan. Det kanske är någon som vet vilka typer av leder tävlingsbanan är. Jag har för mig att det inte är så mycket maskinbyggt utan mer stigar och liknande, är det så? Isåfall är det kanske mer värt att träna på mer tekniska leder. Jag är tacksam för alla svar kring era erfarenheter/tips för förberedelser innan tävlingen eller hur man ska vara förberedd på plats, med reservdelar eller liknande.
Det skulle också vara kul om de som har åkt Maxi Avalanche tidigare kunde nämna sina tider och ungefärlig skill på downhill så jag har en tid att sikta på och träna för! :)
Har nyligen köpt en Demo 8 09 och har en viss erfarenhet av downhill då jag har hyrt cykel en vecka per sommar tre år i rad.
Det skulle också vara kul om de som har åkt Maxi Avalanche tidigare kunde nämna sina tider och ungefärlig skill på downhill så jag har en tid att sikta på och träna för! :)
Har nyligen köpt en Demo 8 09 och har en viss erfarenhet av downhill då jag har hyrt cykel en vecka per sommar tre år i rad.