forerunner 305 eller 310XT?

jern_is

Medlem
Kan någon hjälpa mig?
Vad ska jag köpa? Garmin forerunner 305 som är hyfsat billiga nu eller Forerunner 310XT som är nyare men rätt mycket dyrare. Vad får jag mera för pengarna på 310:an?
Tänkte komma bort från klassisk cykeldator nu när jag ska köra på två hojjar och vill använda samma enhet. Då känns GPS som ett bra alternativ..

Jag har en 310xt och jag måste tyvärr säga att jag inte är alls nöjd. Min tappar ofta sateliter och hänger sig. När den väl har hängt sig finns inget att göra annat än att vänta tills batteriet är slut. Som en annan bonus har jag nästan tappat den två ggr. då sprinten i armbandet lossnar. MEN, det kan vara så att jag fått ett måndags exempklar och den är nu hos DR. Garmin för ett återupplivningsförsök. Men mina Polar som jag kört med i många år innan jag bytte till Garmin svek mig aldrig! Men när min 310, väl funkar tycker jag den gör ett bra jobb.

Jag har köpt en 310XT och har inte upplevt de fel som Bwanatom beskriver. Däremot är det nåt knas på batteriet på min. Klockan indikerar att batterispänningen är låg och stänger av sig trots att batterisymbolen bara indikerar halvtomt. Vid uppladdning visar den att det finns batterikapacitet kvar och detta värde ökar för varje uppladdning.
Min är också hos Dr Garmin för operation.
Surfar man runt lite så ser man att 310:an hade många barnsjukdomar men de ska, enligt Garmin, vara borta nu tack vare mjukvaruuppdateringar.

Tjena! Jag har haft en 310XT som jag cyklat c:a 50 mil med både landsväg och skog utan några som helst problem. Har haft en gammal 205 som tappade satelliterna hela tiden. ´Jag ångra mig att jag inte köpte en Edge 500 istället eftersom jag aldrig behöver ha GPSen på armen. Du kan få köpa min 310XT om du vill ingen kadens följer med men ett oanvänt cykelfäste. Ge ett bud så kan jag köpa en 500 istället, /Benke du kan svara eller smsa på 0708-684258. Jag finns i Hässelby/Sthlm

Tillbaka
Topp