Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Vad jag har förstått gäller det bara om beloppet är under 4000kr. Därutöver gäller inte regeln om förenklad faktura och fakturan behöver vara ställd till företaget.Det är väl bara att beställa och göra ett privat utlägg, och sen in med kvittot i bolaget, som man ju brukar göra.
Vad jag har förstått gäller det bara om beloppet är under 4000kr. Därutöver gäller inte regeln om förenklad faktura och fakturan behöver vara ställd till företaget.
Det finns en momslag som kräver att företagets namn skall finnas på verifikatet vid köp över 4000 kr för att få lyfta momsen. Under 4000 räcker det med förenklad faktura.Varför ska du göra en förenklad faktura? Du tar ditt kvitto från Bikester och stoppar in i bokföringen, skriv på det att det är eget utlägg för förmånscykel och att du gör överföring från bolaget till ditt konto. Bokför debit och kredit så det blir på rätt konto, sen är det inget mer med det.
Precis som när du skickar iväg nåt kontorshjon att köpa fika, för egna pengar, till någon besökare som kommer på oväntat besök.
Skriv ner värdet i tre år och köp loss för en spottstyver. The shizzle.Varför ska du göra en förenklad faktura? Du tar ditt kvitto från Bikester och stoppar in i bokföringen, skriv på det att det är eget utlägg för förmånscykel och att du gör överföring från bolaget till ditt konto. Bokför debit och kredit så det blir på rätt konto, sen är det inget mer med det.
Precis som när du skickar iväg nåt kontorshjon att köpa fika, för egna pengar, till någon besökare som kommer på oväntat besök.
Nu ska man inte läsa Skatteverkets direktiv som fan läser bibeln, men inte ens Skatteverket är så nitiska.Oj vad mycket killgissningar. Inte riktigt rätt område att sprida felaktig info på. Här är info från skv - https://www4.skatteverket.se/rattsl...ttningar-for-att-fa-anvanda-forenklad-faktura
Att ”det bara blir problem vid granskning” stämmer ju för allt. Med den inställningen kan man köpa maten på Ica på företaget också, men det gör det knappast tillåtet.
Hur lyckades du med det? Jag försökte idag köpa cykel på företaget hos bikester online men det gick inte och kundtjänst påstår att de inte säljer till företag.. ? har inte varit inne i butiken men kanske ska åka till butiken direkt och snacka med dem.jag har företags-konto på bikester, bara att registrera vill jag minnas