Förslag på däck till Mavic Aksium

Hej,
Behöver däck till ett par Mavic Aksium Elite UST fäljar.
Nu sitter det Yksion Pro UST på 700*28c men hade gärna haft ett snäpp bredare och gärna robust.
Måste man köra tubeless på dessa eller vad rekomenderas för en motionär som vill enkelt kunna laga en punka ute på turen?

Senast ändrad:
Hej,
Behöver däck till ett par Mavic Aksium Elite UST fäljar.
Nu sitter det Yksion Pro UST på 700*28c men hade gärna haft ett snäpp bredare och gärna robust.
Måste man köra tubeless på dessa eller vad rekomenderas för en motionär som vill enkelt kunna laga en punka ute på turen?
Om du kör slanglöst blit det inga punkor att laga..
Förutsatt du använder "gucka" förstås.
Däck som heter nånting på TL mm funkar, Schwalbe, Continental, Pirelli, Michelin osv
Vilka däck som helst för slanglöst passar, om du av någon outgrundlig anledning envisas med slang är det vanlig kanttråd som är billigaste alternativet. Det går även att lägga slang i däck för slanglöst.

Om du kör slanglöst blit det inga punkor att laga..
Förutsatt du använder "gucka" förstås.
En sanning med modifikation, en gång hann däcket släppa från fälgen när jag punkterade trots gucka. So tur var hade jag en reservslang med mig så jag kom hem men det var riktigt kladdigt att fixa.

En sanning med modifikation, en gång hann däcket släppa från fälgen när jag punkterade trots gucka. So tur var hade jag en reservslang med mig så jag kom hem men det var riktigt kladdigt att fixa.
Och en gång när jag körde med sprillans GP5000 och slang hann jag exakt 3500 meter från hemmet innan totalpunka.
( och beställde därefter genast nya hjul för slanglöst)

Man ska kanske inte generalisera - gäller även mig - men det är berydligt färre upplevda (slanglösa punkar men tätar genast) punkteringar med slanglöst kontra slang.

Och en gång när jag körde med sprillans GP5000 och slang hann jag exakt 3500 meter från hemmet innan totalpunka.
( och beställde därefter genast nya hjul för slanglöst)

Man ska kanske inte generalisera - gäller även mig - men det är berydligt färre upplevda (slanglösa punkar men tätar genast) punkteringar med slanglöst kontra slang.
Det jag vill framföra är att allt som glimmar är inte guld eller i detta fall slanglöst är inte helt utan problem.

Tillbaka
Topp