Förslag på tur med racer i Arvika?

Henrikjo

Medlem
Jag kommer att vara i Arvika några dagar nästa vecka i jobbet och funderar på att ta med racern. Finns det någon glad värmlänning som kan tipsa om bra vägar i området? Gärna en runda på ca 60km.

172:an till Vännacka och sedan 177 via Koppom. Blir lite mer än 6 mil.. närmare 9 t.o.r Arvika skulle jag tro.

Förbi Jössefors sedan mot Koppom och hem via Åmotfors är lite kortare.

Finns fler bra vägar att köra.

Skriv ett inlägg i Karlstadtråden så får du nog fler svar..

(Jag bor i Karlstad men är uppe i Arvika emellanåt..)

Körde turen arvika-sulvik-åmotsfors-eda golfklubb-koppom-arvika för några veckor sen när jag var på semester hemma. Kan inte vägnummer, men antar att det är den som beskrivs ovan :) Riktigt fin tur och 63km från småbåtshamnen

Annars gillar jag att köra söderut mot skasås, över bron och tillbaka via sulvik. Tror det blev 75km, men väldigt fint (särskilt andra halvan). Hade dock glömt bort hur backigt det är på tillbakavägen :) Kan dock vara lite trafik på väg söder ut.

Finns massa fina vägar och nästan så jag längtar "hem" ibland bara för att få lufta cykeln på vägarna runt arvika igen.

jansson99 skrev:
-------------------------------------------------------
> Glafsfjorden runt, 75 km:
> http://maps.google.se/maps?f=d&source=s_d&saddr=Ka
> rlstadsv%C3%A4gen&daddr=Rutt+175+to:Ok%C3%A4nd+v%C
> 3%A4g+to:59.662091,12.614105&hl=sv&geocode=FcBdjgM
> donnAAA%3BFf4xiwMdvrrCAA%3BFdCXjgMdh3u9AA%3B&mra=m
> i&mrcr=2&mrsp=3&sz=17&sll=59.662306,12.610706&sspn
> =0.004617,0.016512&ie=UTF8&z=17
>
> Om Du inte cyklar för fort så kanske jag vågar
> att hänga med dig....

Lite sällskap är alltid trevligt. Jag brukar snitta runt 30 i vanliga fall men jag är inte främmande för att köra långsammare (eller fortare....). Det är tisdag den 11:e som jag tänkt mig isf.

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp