Förslag till cykelresa under påskhelgen?

desmo

Aktiv medlem
Hej!

Hur utnyttjar man påskhelgen på bästa sätt för att kickstarta cykelsäsongen 2013? Jag och sambon har inte möjligheten att komma iväg på en hel veckas cykelresa, men skulle gärna utnyttja påsken på bästa möjliga sätt. Vad ska vi hitta på?
Vi bor i Norrköping, och det är landsväg som gäller. Har tillgång till bil.
Är det ens värt besväret att stressa ner till Italien/Spanien för fredag-måndag? Eller ska vi bege oss någonstans i Sverige och göra eget träningsläger?
Vi är öppna för att cykla ensamma, eller i grupp. Alla idéer är välkomna!

Fördelen Italien Spanien (Portugal är nog billigare) är att man nog kan lita mer på vädret. Här kan det vara snöstorm runt påsk. Däremot blir det stressigt att sticka ner så kort tid, särskillt om ni bor i Norrköping.
Ser vädret OK ut så åk ner till Köpenhamn, parkera bilen i något garage, åk runt till några olika orter på Sjelland (jag tror inte ni får cykla över bron) med värdshusstopp på vägen, tillbaks till Köpenhamn o hämta bilen och åk hem.
Vet inte hur fullbokat det är runt påsk dock.

En sak att ta med i beräkningarna är att hotellutbudet nog minskar en del över påsk i katolska länder där påsken är stor. Åtminstone när jag kollade för några år sen stack spanska hotellpriser upp kraftigt precis runt påsk.

Personligen tycker jag dessutom att det verkar stressigt att dra iväg neråt för så kort period. Hur man än vrider och vänder på det blir det ju i stort sett en dag som ska ägnas åt resandet. I min bok är då förhållandet mellan tid där nere och restid för dåligt för att det ska vara värt det.

Åk ner till Torekov och utforska vägarna på Hallandsåsen. Riktigt vackert där nere och så får ni lite backar i benen.

Ronde van Vlaanderen den 31 Mars, med motionsloppet dagen innan? Bara att susa ned till Oudenaarde, man kan anmäla sig på ort och ställe.

rising skrev:
-------------------------------------------------------
> Ronde van Vlaanderen den 31 Mars, med
> motionsloppet dagen innan? Bara att susa ned till
> Oudenaarde, man kan anmäla sig på ort och
> ställe.

+1

Tillbaka
Topp