Första landsväg
Är ute efter en landsvägscykel som komplement till min MTB.
Mest cykel för pengarna verkar det vara hos Canyon och mer specifikt Canyon Ultimate CF SL 7.0 som går loss på cirka 19 000:- och väger in på endast 7,5kg.
Hittar verkligen ingenting i närheten på butikerna vi har här i Sverige.
Problemet är väl att det hade ju varit trevligt att testa cykeln så att storlek osv passar. Canyon påstår att jag ska ha small medan alla andra tillverkare säger medium och jag blir inte klok på alla mått och vad de innebär, därför föredrar jag att testa i butik, skiter i måtten, känns den bra så köper jag den.
Jag är 174cm lång och har ett grenmått på 82cm.
Någon som känner till en butik i Sverige som säljer en liknande specad cykel som Canyon Ultimate CF SL 7.0 till ungefär samma pris?
Länk till Canyon.
www.canyon.com
Mest cykel för pengarna verkar det vara hos Canyon och mer specifikt Canyon Ultimate CF SL 7.0 som går loss på cirka 19 000:- och väger in på endast 7,5kg.
Hittar verkligen ingenting i närheten på butikerna vi har här i Sverige.
Problemet är väl att det hade ju varit trevligt att testa cykeln så att storlek osv passar. Canyon påstår att jag ska ha small medan alla andra tillverkare säger medium och jag blir inte klok på alla mått och vad de innebär, därför föredrar jag att testa i butik, skiter i måtten, känns den bra så köper jag den.
Jag är 174cm lång och har ett grenmått på 82cm.
Någon som känner till en butik i Sverige som säljer en liknande specad cykel som Canyon Ultimate CF SL 7.0 till ungefär samma pris?
Länk till Canyon.
Ultimate CF SL 7.0
Nöj dig inte med det näst bästa! Ultimate CF SL 7.0 sätter verkligen ribban högt med sin prisbelönade ram, extremt låga vikt samt komponenter i toppklass. När det gäller värde är detta så bra det bara kan bli.