Första träningsrundan med GPS

Stefan_Nhn

Ny medlem
Då har man gjort 1:a träningsrundan med GPS:en. Det blev minst sagt varierande underlag. Asfalt, hård is, lite mjukare is, snöslask och grus. Totalt 23,3 km med medelhastighet på 16 km/h.
Kul att i efterhand se vart man cyklat, hur långt, medelhastighet m.m. på cykelturen.

Bilagor

• 1a_träningsrndanmedgps.gif
    1a_träningsrndanmedgps.gif
    70.6 KB · Besök: 54
jomper skrev:
-------------------------------------------------------
> Bor du på toppstigen? Sandhamn? Svårt att se på
> den lilla kartan..

Bor uppe på Sandhamn aka "Beverly Hills" :D

Vilken GPS använder du? Är det någon van GPS användare som kan säga om det funkar bra att cykla eller/och springa med GPS?

/R

Jag har Garmins GPSMAP 60CSx med friluftskartan Pro Svealand samt en hållare för cykeln. Jag har aldrig anänt GPS tidigare så jag kan inte jämföra med några andra, men jag har inga som helst problem med den i alla fall.
Jag har än så länge bara använd det till att spåra mina färdvägar, men ska väl lära mig att orientera efter kartan vart det lider.

Stefan_Nhn: Grattis till din GPS. Man kan bara konstatera att Friluftskartan Pro är betydligt bättre än den gamla Friluftskartan. Är du nöjd med GPSMAP 60CSx? Har själv GPSMAP 60CS.

// Miche

Miche:
Jodå, jag är nöjd än så länge. Fick hem den i fredags så jag har inte hunnit testa så mycket än.
Ska längre fram köpa ett lite större minneskort till den för att få plats emed mer kartdelar. Det följde med 64 mb, men ska nog skaffa 512 mb. Har läst att den inte stödjer större minne är 512 mb, men det kommer man nog långt med.
Ska nog ut och vandra lite i Lövhagen i morgon om inget kommer imellan och testa att orientera lite med den.

Tillbaka
Topp