Första Vr'et sub10

Thomas_karlsson_88

Aktiv medlem
Första Vr'et sub10
Ska försöka mig på sub10 på mitt första VR om snart en vecka.

Kommer åka dit solo och blir väll att man kör med dom grupper man "råkar" hamna i etc men det lär bli endel solo körning oxå.

Senaste rundan på 13mil hade jag en snitt fart på 31isch

Kommer det att gå sub10 om pannbenet orkar :)

?

Första Vr'et sub10
Ja, om du är rädd om dina reserver. Ät bra, gå inte med klungor som kör för hårt, framförallt uppför.
Håll ner tiden du står still, den kastar man ju bara bort så att säga. Lycka till.

Första Vr'et sub10
Gå inte med i grupper som kör ryckigt. En grupp som kör 30 km/h i snitt men ryckigt är i mitt tycke mycket jobbigare att åka med än en som håller 33 km/h men där det går jämnt och fint.

Första Vr'et sub10
Om vi antar att den 13milsrundan var solo så, ja, det är möjligt.

Min sista genomkörare innan 2016 års runda var just på ca 13 mil, och snitt just över 30.
Cyklade med happygrupp och vi siktade på sin 10, tempo och rastplanerna höll inte riktigt som tänkt, och större delen blev klungsurfande med en eller några få andra happyiter som sällskap och ibland klunga, slutresultatet blev ca 9.40.
Så, den anekdotiska bevisföringen bevisar att det går.
Lyssna på råden ovanför och cykla säkert!
Lycka till!

Första Vr'et sub10
Det va ett motions lopp jag körde dom 13milen men 95% av det loppet var jag solo eller att jag drog när jag kom ikapp eller blev ikapp körd av andra.

Tack alla för tips .

Första Vr'et sub10
Ett tips till. Ligg inte och bränn allt krut om du kör solo. Det är bättre att hålla igen lite då och orka gå med en klunga som håller högre tempo när den väl kommer ikapp. Försök forma grupper som hjälper till. Finns gott om folk som bara vill bli dragna runt, men det är ju bättre om ni formar en grupp där alla hjälper till. Snacka med de andra helt enkelt, kolla upp vad de har för ambitioner och slå dig ihop med folk som har liknande som dina.

Första Vr'et sub10
Jag siktade på sub 10 förra året. "Bästa" jag har kört solo är kanske 18 mil med snitt på prick 30 km/h. Min vanliga 45 km runda brukar jag snitta på typ 31.

Jag kom in på 8:55. Så tror du har väldigt goda möjligheter om jag får tro något. Jag hängde med lite olika grupper hela tiden i stort sett, körde kanske 3-4 mil utan direkt draghjälp alls.

Första Vr'et sub10
Du har en fantastisk upplevelse framför dig! Jag körde min första VR förra året, med ungefär samma kapacitet på tidigare träningsrundor som du. Jag körde också solo, men hade sällskap med ett antal olika klungor och grupper på flera ställen efter vägen, tiden slutade på 10:33, men då var det också under närmast ideala väderförhållanden, något som är högst betydelsefullt. Du borde ha en chans att klara dig under 10, men stirra dig inte blind på det, ta det som det kommer och låt det bli ett roligt äventyr!

Lycka till!

Mvh Ulf S.

Tillbaka
Topp