Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det ser bra ut!Något sådant kanske?
Med rätt mått för din sadelstolpsklämma förstås.![]()
SKRUV TORX-PIM M6X16 A2 990010781 | Skruv
www.onninen.se
Infem-skruv visste jag inte ens att det fanns :DJag kör med infem-skruv på sadelstolpe och hjul. Verkligen inte hög säkerhet men bättre än ingenting. Iaf inget man bara tar med sig.
På samma tema går det slå i en kullagerkula. Rejält svårt att få bort. Tyvärr även för legetime nyttjaren.Är man säker på att inte behöva justera torde det bästa vara det välanvända knepet (oftast oavsiktligt) att runda insexskruven så nyckeln inte tar.
Fördelen är att det tar en stund och kräver specialverktyg att lossa, och att det är gratis.
Nackdelen är att det tar en stund och kräver specialverktyg att lossa.
Det är bara så knöligt att ha med sig kaustiksoda om man vill justera sadelhöjden.Jag kör med en budget-variant av hexlox, har funkat bra för mig. Annars har vi i miyata-tråden lite av en universal-lösning för att förhindra stöld av just stolpen...
Men säkert är det iaf!Det är bara så knöligt att ha med sig kaustiksoda om man vill justera sadelhöjden.
+1 på den.Om man måste hålla till på sådana platser måste det bästa väl vara snabbspänne och ta med sig stolpe o sadel?
En fett-kladdig sadelstolpe med tillhörande sadel är ju dessutom inte ens omständig att släpa med sig!+1 på den.
Tänker att det även minskar stöldbegäret av själva cykeln också. Om sadel och stolpe saknas är det i vart fall ingen alkis som snor den för att cykla till nästa parkbänk.
En hopvikt konsumkasse under sadeln löser det kniviga problemet. Du får själv gissa hur.?En fett-kladdig sadelstolpe med tillhörande sadel är ju dessutom inte ens omständig att släpa med sig!
En fett-kladdig sadelstolpe med tillhörande sadel i en konsumkasse är ju dessutom inte ens omständig att släpa med sig!En hopvikt konsumkasse under sadeln löser det kniviga problemet. Du får själv gissa hur.?
En fett-kladdig sadelstolpe med tillhörande sadel i en konsumkasse är ju dessutom inte ens omständig att släpa med sig!
Aldrig sett tidigare, smart!En numera bortglömd lösning är att ha en sadelstolpe med lång bult och kil som låses likt som i gamla quill-styrstammar. Sadelstolpsklämma behövs inte och det är omöjligt att avmontera sadelstolpen utan att få bort sadeln först.
Visa bilaga 667927
Vilket leder till en diskussion om hur man stöldsäkrar ens sadel…
Ja livet är svårt.En fett-kladdig sadelstolpe med tillhörande sadel i en konsumkasse är ju dessutom inte ens omständig att släpa med sig!
Såhär alltsåSett lösningen med en gammal cykelkedja fäst i sadelrälsen och nånstans på ramen. Nog enklast med pakethållare.
Ska man torka av sadelstolpen med påsen? Eller ska man ha handen i påsen som skydd när man bär den kladdiga stolpen? Linda påsen runt stolpen???En hopvikt konsumkasse under sadeln löser det kniviga problemet. Du får själv gissa hur.?
Ja. Det är ju knivigt men även du klarar nog av att komma på rätt lösning.Ska man torka av sadelstolpen med påsen? Eller ska man ha handen i påsen som skydd när man bär den kladdiga stolpen? Linda påsen runt stolpen???
Ja. Din lösning är jättebraJa. Det är ju knivigt men även du klarar nog av att komma på rätt lösning.
Är du illvillig eller bara dum?Ja. Din lösning är jättebra
Precis därför ser man så ofta folk som har snabbkoppling på sin katalysator så att dom kan ta med den när dom ska lämna bilen i stan
En en konsumpåse då, förstås.
Jag driver med dig för att jag tycker att det är en dum lösning att släpa med sig sadel och sadelstolpe i en konsumkasseÄr du illvillig eller bara dum?
Jag har cyklat hem utan sadel.Är sadelstölder ofta förekommande egentligen? Frågar lite nyfiket.
Oftast ser jag framhjul som saknar cykel.
Jo det har jag begripit. Idén är dock inte min utan lika gammal som snabblåset för sadelstolpen.Jag driver med dig för att jag tycker att det är en dum lösning att släpa med sig sadel och sadelstolpe i en konsumkasse