[Forum] "Ser" inte bilder när jag bifogar?

cjmax

Aktiv medlem
Halloj, jag har ett litet problem, när jag skall bifoga bilder så ser jag inte var de hamnar när jag klickar på "Placera bild". Alltså texten som brukar dyka upp gör inte det.
Bilderna kommer dock med i inlägget men de verkar hamna lite vart som helst.
Någon annan som har samma problem? Någon som vet varför det har blivit så här?

/CJ

Samma här. I Google Chrome ser jag inte bilderna om jag inte hogerklickar och väljer "visa på ny flik".

Same same här i Afrika.

Bilden hamnar dock i inlägget, men nedanför min signatur.

Lilja ft=

Edit: ja, det verkar ju funka med efterredigering. Men jag frågar mig: ska det va på det viset, va, va, va?

Senast redigerad av en moderator:
*micke* skrev:
-------------------------------------------------------
> Det är själva "Placera"-funktionen som verkar
> ofunka, bilderna bifogas då default sist i
> inlägget.

En ännu mera korrekt felbeskrivning.

Det är ju lite irriterande att bilden inte hamnar rätt men man kan ju välja att ta bort sin signatur. Provar med en Arne Anka-bild.

Bilagor

• post-250-1235736941.jpg
    post-250-1235736941.jpg
    38 KB · Besök: 29
Samma här, bild hamnar under signatur. Säkert ngt vårtecken, meningen att man skall dra ut i solen och inte sitta och lurka på ett forum.

apa.jpg ft=

Man kan rekonstruera bildlänken själv så här:
-Bifoga en bild och förhandsgranska
-Högerklicka på bilden och ta fram siffrorna XXXXX som står i bildens adress som ser ut typ
som blablablamtb.org/forum/file.php/1/file=XXXXX
- Verkar inte behöva stämma överens, men ta även filnamnet för bilden

bildlänken blir då

[
attachment
blanksteg
XXXXX
blanksteg
filnamn
blanksteg
ft=]

fast allt på samma rad.

Har fått för mig att det beror på proxy/brandvägg tjossanstrul. För hemma har jag inga problem medan det ofta blir så på jobbet. Samma med alla de där extra förbannat irriterande bonustecknen som ibland dyker upp både i inlägg och länkar. De dyker till o med upp ibland på skickakanappens funktion så jag inte kan lägga in det jag skrivit. Det kanske är en "tänkefterföre"-funktion iofs..

Dom där extratecknena som dyker upp beror på att ditt jobb kör med en Squid-proxy av buggversion. Vet inte exakt vad på Happy som triggar det, men det drabbar andra siter än oss iaf.

Vad bildplaceringstjabblet beror på vet jag inte exakt, mig veterligen har vi inte ändrat på något. Fast saker går ju sönder av sig själv ibland. Men jag hoppas vi kan lösa det.

På tal om att inte se bilder, jag kör safari och ser inga bilder alls på happy. Jag får bara en ruta med ett frågetecken i. Varför blir det på detta viset?

Björn

Bjasse skrev:
-------------------------------------------------------
> På tal om att inte se bilder, jag kör safari och
> ser inga bilder alls på happy. Jag får bara en
> ruta med ett frågetecken i. Varför blir det på
> detta viset?
>
> Björn

Kör safari och ser bilder.

Nu borde det fungera igen. Det var headern som skickades ut som var felaktig. Har lite småproblem med att vissa sidor skickar header error 404 fast sidan finns. Om någon hittar något annat som beter sig konstigt så hojta till!

f

Tillbaka
Topp