[Forumhack] Censur till folket, dölj trådar

Mattias A

Ny medlem
Det har varit på tapeten tidigare, idén är gammal. Något som förr i tiden varit möjligt, ett smakprov, ett proof of concept, är nu tillbaka i ny förpackning.

Idag på 10-årsdagen av vårt största tidsfördiv (tätt följt av cykling) har jag nu nöjet att presentera möjligheten att...

Dölja trådar

En enskild tråd du fått nog av, någon användare du inte klarar eller något i titeln som inte bådar gott. Borta!

Hur fungerar det då?
Det är ett tillägg till webbläsaren Google Chrome. Använder du inte Chrome kan du alltid byta, om det inte är möjligt så ber jag så mycket om ursäkt för att ha gjort dig exalterad i onödan. Det är alltså inget "inbyggt" i forumet utan ett tillägg som körs av webbläsaren.

Men hur får man det?
Ladda ner tillägget här:
https://chrome.google.com/webstore/detail/happymtb-toolbox/obfhgfhchmoapcpkilhpjbmkmgbihbea

Sådär nu har jag det, hur gör man?
Två detaljer kommer vara nya. På listan över trådar kommer det finnas en liten minussymbol intill varje trådtitel samt användarnamn. Klickar du på denna ikon kommer tråden eller användarens trådar att döljas.
mlLOh9k.png

Den andra detaljen är den lilla kugghjulssymbolen uppe i högra hörnet. Klickar du på den och väljer "Filterinställningar" får du en överblick över vilka trådar/användare du döljer. Här kan du även ta bort filter samt lägga till filter för ord i titelraden.
RLkCn6C.png

Är du inloggad på ditt Google-konto i Chrome och ställt in att det ska synca allt så kommer även vilka trådar du döljer följa med till dina andra datorer. Observera att tillägget inte funkar för Google Chrome på Android- eller iOS-enheter.

Hur fungerar det på riktigt?
Precis som de flesta Chrome-tillägg så är det skrivet i Javascipt + HTML + CSS. jQuery, Underscore.js, font-awesome och Bootstrap används. Lagringen görs i localStorage.
Källkoden, som är open source, ligger på Github och tekniskt begåvna får gärna komma med pull requests eller issues.

Observera att jag inte har någon koppling till HappyMTB utan detta är utvecklat helt fristående.

Idéer eller kända problem:
- Möjlighet att logga statistik "Mest dolda tråd/användare" eller liknande.
- Göra så det laddar några millisekunder snabbare.
- Favorittrådar, samma fast tvärtom.

Har du förslag på förbättringar? Skriv i tråden och +1 sånt du gillar så kanske det kommer med i framtiden.

Nytt i version 0.5 (11 oktober 2013)
+ Snabblänk till bevakade ämnen/prenumerationer

Senast ändrad:
NEJ! Dölja trådar är ju som att censurera internet...

Kan man inte bara strunta i att läsa det som man inte är intresserad av...

blunder skrev:
-------------------------------------------------------
> Halleluja! inge mer vätternrundan!

+1! OCH tusen SUB-trådar!

Fett! Har haft lite likannde tankar själv, men saknat kunskapen. Får väl tach lära mig lite webdev nu också...

Att se hur många som döljt en vore kul! (och skrämmande?)

Kn du utveckla ett plugin som slår samman ALLA trådar till en enda tråd, det skulle underlätta för mig..

bruce skrev:
> Är det ngn särskild anledning att detta kommer
> nu?

+1 ;)

*host* CV *host*

Globalistic skrev:
> Kan man ta bort sig själv?

Absolut, filtrera bort "hen"...

Min fru undrar om man inte kan lägga till en funktion som automatiskt döljer alla trådar med bilder på hippa prylar som kostar massor med pengar.

Super!

Förstasidan blev lite väl kort dock! Är det möjligt att läsa in fler trådar när det ligger några dolda möjligtvis?

/Pontus

Vänta lite, du har just gett mig möjligheten att få bort all OT, allt cykelvasan, lvg och vättern och bara se MTB + ANNAT? Oh, the possibilities. Men vad kommer jag missa? Makten gör mig nästan yr.

Snyggt jobbat! Verkar funka utmärkt. Nu återstår bara att få folk att märka sina trådar lite bättre. ;)

Mattias A skrev:
> - Möjlighet att logga statistik "Mest dolda
> tråd/användare" eller liknande.
> - Favorittrådar, samma fast tvärtom.

Detta blir intressant att följa upp framöver! Crowdsourcat taggande kan säga en del, även om det säkert går att misstolka statistiken en del också.

Senast ändrad:
Tille skrev:
> Bästa sedan skivat bröd.

Förutom under franska revolutionen kanske ?

Detta har man ju väntat på, men nu undrar jag om jag verkligen vill?

@42hz, det gläder mig att du inte hade med CV, ser fram mot en CV-RR...

Hade den en kort stund men tyckte gränssnittet blev lite rörigt med en massa [-]-tecken.
Dessutom hittade jag inga trådar att dölja.

Förbättringsförslag: Jag skulle vilja kunna slå av och på mitt filter. För att till exempel se vad jag missar, eller om jag är sugen på att kolla lvg och doping någon dag..

Westman skrev:
> Förbättringsförslag: Jag skulle vilja kunna
> slå av och på mitt filter. För att till exempel
> se vad jag missar, eller om jag är sugen på att
> kolla lvg och doping någon dag..

Du kan ju inaktivera tillägget.

Kanon! :) Ska spana in github-repot och se om jag kanske kan bidra :)

Jag lyckas dock inte riktigt använda det. När jag klickade på bilden jämte en användare i översikten. Jag kan dock inte ta bort det filtret igen. Jag tycker på ta bort knappen men inget händer.

2013-10-10%20at%2023.04.png

Ps. Sorry ola-. Jag vill inte ignorera dig. Det var bara på test. ;) Ds.

Tille skrev:
> Fortfarande min bästa vän. Utom att den vägrar
> dölja Vargspindeltråden.

Det är den tråden som fått mig att fundera på att ta hem programmet.. Men nu har jag slutat titta i den tråden istället... Äckliga små kryp det där!!

Jag skulle inte ha något emot om man kunde få en liten flagga eller nånting vid de trådar man skrivit i. :)

+1 på happy enhancement suite!

Lulle skrev:
> Jag skulle inte ha något emot om man kunde få en
> liten flagga eller nånting vid de trådar man
> skrivit i. :)
>
> +1 på happy enhancement suite!

Det hade varit trevligt men är nog tyvärr väldigt svårt att lösa med ett plugin.

Jäklar, jag känner mig helt berusad av makten jag sitter på nu. Tänk Iran och kärnvapen, sitter och fnittrar och hostar (sjuk idag) här hemma vid "datan". Tack för en bra plugin Mattias A!

Lulle skrev:
> Jag skulle inte ha något emot om man kunde få en
> liten flagga eller nånting vid de trådar man
> skrivit i. :)

Skriv i alla trådar - problem solved, win-win liksom.

Jag gjorde en system restore på min Win8.1 och det slutade funka fast tillägget är aktivt i Chrome. Avinstallerade och installerade igen och funkar fortfarande inte. Idéer på detta? Och buhu.

nikasp skrev:
> Jag gjorde en system restore på min Win8.1 och
> det slutade funka fast tillägget är aktivt i
> Chrome. Avinstallerade och installerade igen och
> funkar fortfarande inte. Idéer på detta? Och
> buhu.

Det låter märkligt, jag kör själv 8.1
Vad får du i loggen som du ser då du trycker Ctrl+Shift+J efter att ha gått in på http://happymtb.org/forum/list.php/1 ?
Jag ska fundera lite om det finns några bättre sätt att debugga.

Såhär säger den, failed to open database och två missing files. Idéer på det?

storage.get: Failed to open database: Corruption: 2 missing files; e.g.: .../000005.sst
at loaded (chrome-extension://obfhgfhchmoapcpkilhpjbmkmgbihbea/happymtb-toolbox-forum.js:5:11)
at Object.<anonymous> (chrome-extension://obfhgfhchmoapcpkilhpjbmkmgbihbea/happymtb-toolbox-forum.js:156:3)
at l (chrome-extension://obfhgfhchmoapcpkilhpjbmkmgbihbea/jquery-2.0.3.min.js:4:24882)
at Object.c.fireWith [as resolveWith] (chrome-extension://obfhgfhchmoapcpkilhpjbmkmgbihbea/jquery-2.0.3.min.js:4:25702)
at k (chrome-extension://obfhgfhchmoapcpkilhpjbmkmgbihbea/jquery-2.0.3.min.js:6:5348)
at XMLHttpRequest.<anonymous> (chrome-extension://obfhgfhchmoapcpkilhpjbmkmgbihbea/jquery-2.0.3.min.js:6:9152) 1:1
Error in response to storage.get: TypeError: Cannot call method 'hasOwnProperty' of undefined
at loaded (chrome-extension://obfhgfhchmoapcpkilhpjbmkmgbihbea/happymtb-toolbox-forum.js:5:11)
at Object.<anonymous> (chrome-extension://obfhgfhchmoapcpkilhpjbmkmgbihbea/happymtb-toolbox-forum.js:156:3)
at l (chrome-extension://obfhgfhchmoapcpkilhpjbmkmgbihbea/jquery-2.0.3.min.js:4:24882)
at Object.c.fireWith [as resolveWith] (chrome-extension://obfhgfhchmoapcpkilhpjbmkmgbihbea/jquery-2.0.3.min.js:4:25702)
at k (chrome-extension://obfhgfhchmoapcpkilhpjbmkmgbihbea/jquery-2.0.3.min.js:6:5348)
at XMLHttpRequest.<anonymous> (chrome-extension://obfhgfhchmoapcpkilhpjbmkmgbihbea/jquery-2.0.3.min.js:6:9152) 1:1
storage.get: Failed to open database: Corruption: 2 missing files; e.g.: .../000005.sst
at updateRuleTable (chrome-extension://obfhgfhchmoapcpkilhpjbmkmgbihbea/happymtb-toolbox-forum.js:115:11)
at Object.<anonymous> (chrome-extension://obfhgfhchmoapcpkilhpjbmkmgbihbea/happymtb-toolbox-forum.js:163:3)
Error in response to storage.get: TypeError: Cannot call method 'hasOwnProperty' of undefined
at updateRuleTable (chrome-extension://obfhgfhchmoapcpkilhpjbmkmgbihbea/happymtb-toolbox-forum.js:115:11)
at Object.<anonymous> (chrome-extension://obfhgfhchmoapcpkilhpjbmkmgbihbea/happymtb-toolbox-forum.js:163:3)
captureEvents() is deprecated. This method doesn't do anything.
releaseEvents() is deprecated. This method doesn't do anything

Tillbaka
Topp