Vernersson skrev:
-------------------------------------------------------
> theBrand skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Geekstremist skrev:
> >
>
> > -----
> > > theBrand skrev:
> > >
> >
>
> >
> > > -----
> > > > ething skrev:
> > > >
> > >
> >
>
> >
> > >
> > > > -----
> > > > > En massa åsikter...
> > > >
> > > >
> > > >
> > > > Om vi ska undvika politisk diskussion så
> > bör
> > > du
> > > > nog redigera bort den där posten och låta
> > > folk
> > > > dra sina egna slutsatser. Jag håller inte
> > alls
> > > > med om vare sig din sammanfattning eller
> > > > slutsats...
> > >
> > > Inte första gången du använder dig av den
> > där
> > > taktiken att förminska någon annans inlägg
> > och
> > > åsikter, theBrand, det är respektlöst och
> > > arrogant...
> >
> > ???
> >
> > Jag påpekade bara att hans post fortsatte
> > diskussionen?
> > På vilket sätt förminskar jag ething?
>
>
> Uppenbarligen har en viss frustration byggts upp
> (hos vissa) pga att den där vidriga
> rassepropagandatråden stängdes.
> Vilket vi ser ett ganska talande exempel på här.
Menar du att jag hör till den falangen nu? Kolla gärna alla mina inlägg så ser du att det är ett fördomsfullt antagande från din sida, om det nu är vad du tror.
Jag ger inte ett dyft för SD eller deras, inte sällan, obildade anhang men jag gillar inte heller härskartaktiken som en hel del till vänster använder i debatten. Att reducera någons inlägg till uttrycket "en massa åsikter..." är vad jag anser förminskande och bristande i respekt, theBrand hade kunnat skippa det redigerade citatet helt och hållet.
Det finns ett tydligt mönster att även etablerad, liberal media passerar etiska och moraliska gränser för att tysta sina åsiktsmotståndare, i vissa fall på sätt som tyvärr påminner om diktatoriska regimer. Det har blivit ett extremt polariserat klimat där avvikande åsikter snabbt avfärdas och meningsmotståndare stämplas som antingen fascistoida eller kommunistiska. Under tiden har den sakliga, fakta- och statistikbaserade debatten hamnat i mediaskugga, något jag och säkert många andra är oroliga för, men drar sig för att försvara pga av att plötsligt anklagas för att vara det ena eller det andra.
Jag tar risken att beskriva min bakgrund om ni orkar bry er.
Jag blev retad i mellan- och högstadiet pga att jag utvecklades sent, var spinkig och hade glasögon, och kämpade med vissa sociala koder (vilket jag senare fått diagnos add). Jag blev i tonåren påhoppad av skins och raggare för att jag var syntare och/eller pga av min kroppstorlek, psykad av ett gäng "jocks" i gymnasiet av samma orsaker. Det tråkiga är att det blivit en följetång senare i arbetslivet, speciellt av s k "vanligt hederligt" folk har jag fått utstå fördomar eftersom jag är reserverad och tillbakadragen - har han ingen flickvän än? Har han bekanta som är gay! Usch, då måste han vara homosexuell, fniss, fniss... (åsikter från välutbildade ingenjörer på ett medelstort företag i Västsverige).
Mina (få) vänner är antingen liberala eller lite vänster, kanske för att de accepterat mina tillkortakommanden bättre än andra. Jag har haft bekanta som visat tydliga rasistiska eller fördomsfulla uttryck, men de har jag ifrågasatt öppet och tagit konsekvenserna för = färre vänner...
Så, jag blir faktiskt sårad om ni hävdar att jag är främlingsfientlig, rasist eller ...fob av något slag, bara för att jag reagerar mot det jag anser är brist på respekt och etik.
Beklagar det långa utlägget folk, hädanefter blir det bara inlägg om cykel och teknik från mig, jag lovar. ;)
/Mattias, aka Geekstremist, den udda pojken som alltid föredragit teknik och natur framför svårbegripliga människor.