Förvaring av takräcken och Thule cykelhållare?

Hej,
Det finns ju massa trådar om cykelförvaring men hittade ingen om hur andra förvarar takräcken och cykelhållare för taket. Jag håller på och ska inreda garaget och funderar över smarta lösningar för att hänga upp de delarna (vill inte lägga dem på en hylla bara då det känns som oeffektiv användning av plats).

För takräcken funderar jag på om man skulle kunna sätta något liknande hängaren från Granit men är mer osäker på cykelhållarna från Thule (2st prorides).

Skicka gärna era tankar och förslag och om ni har någon bild på hur ni löst det!

https://www.granit.com/se/hangare-v...lVFgk4AO72OFGXm63SoSmc-03Ad2P86RoCe8gQAvD_BwE

Jag har Sparring-system på väggarna i garaget. Har satt en uppsättning konsoler direkt under en hylla och lägger takräckena på dem. Cykelhållarna står tyvärr bara på golvet i ett hörn intill alla skidor. Borde fixa konsoler till dem också.

Jag har Sparring-system på väggarna i garaget. Har satt en uppsättning konsoler direkt under en hylla och lägger takräckena på dem. Cykelhållarna står tyvärr bara på golvet i ett hörn intill alla skidor. Borde fixa konsoler till dem också.
Hmm vi har ju faktiskt ett sånt system i garaget också 🤔 lägga till två konsoler under nedersta hyllplanet (som är en bit upp) skulle kanske kunna funka. Tack för tips!

Jag sågade ut ett par plywoodbitar (typ som uppochnedvänt T) och hängde upp takräcket i taket i garaget, har tänkt göra något liknande för cykelhållaren.

Sparring is the shit, jobbade helgextra i måleriet i Tungelsta/krigslida på slutet av 80-talet.

Jag har bytt bil och sålt takräcket så ingen bild, men jag hängde upp tre repöglor i en triangel där man trädde in räcket.

Tillbaka
Topp