Fotokromatiska funkar de även gråa dagar?

Har ett par enkla 2-stegs fotokromatiskafrån xxl jag kör både nattetid och soliga dagar på randoloppen. Är det skitväder binder de vätska på den inte helt släta baksidan. Det är obra.

Mina fotokromatiska fr Favoptic hat använts både för nattcykling sommartid (Vätternrundan) och längdskidåkning på vintern (allt fr snöfall till strålande solsken i mars/april). Har inte upplevt att de varit vare sig för mörka eller för ljusa. Om jag minns rätt går färgningen fr 5-75%, medan de solglas Favoptic har ligger på 80%.

tack för input, efter ytterligare lite internetande så hittade jag att den fotokromatiska linsen i full aktivering släpper igenom 23%"ljus" jämfört med en lins för soliga förhållanden som släpper igenom 11%....

blir att köra med olika linser isf......

/C

Jag kan rekommendra Uvex fotokromatiska linser. De skiftar blixtsnabbt, under en skund tror jag det är. Det är flera i klubben som har sådana och de funkar utmärkt för MTB. Finns även en elektronisk variant där man kna trycka på en knapp och välja mörkhetsgrad eller helt enkelt köra auto.
Blev riktigt imponerad av snabbheten i växlingen.

Supersnabb växling låter klart intressant. Elektroniska biten kan jag dock vara utan. Ytterligare en grej där man riskerar tomt batteri på - nej tack för min del!

GoranS sa:
Supersnabb växling låter klart intressant. Elektroniska biten kan jag dock vara utan. Ytterligare en grej där man riskerar tomt batteri på - nej tack för min del!

Vaddå rå?

11 batterier var väl rekordet på en racercykel...

Har kört med Rudy Project Rydon ImpactX 2laserblack både vid året-runt-pendling och nattcykling. Stördes inte alls av att de är för mörka när de är som ljusast, fast jag gillar rätt mörka glas generellt.

Tillbaka
Topp