[Fox F100 RLC] - Oljeläckage

hakan

Aktiv medlem
Hej!

Min Fox F100 RLC 2007 börjat läcka olja (vänster gaffelben). Kan någon tipsa om vem som säljer tätningar med rapp leverans? Bor i Gbg, finns det någon LBS med dessa på hyllan rent av?

Vad är råden om "körförbud" alt. köra vidare i väntan på nya tätningar?

Cykeln/dämparen har gått 150mil (ca 100h), är det ungefär förväntad livslängd på tätningarna?

/Håkan

ja dem håller inte så mkt längre tyvärr, beställer mina från enduroforkseals.com dem är bättre än dem fox skickar med orginal, vill du ha grejorna direkt så gå in på fox hemsida och kolla vilka som är service partners i gbg, tror att sportson och cykelcity är det

hurvida man skall köra vidare på dem är svårt att säga, kör inte för länge innan du byter bara...jag brukar köra 2 veckor innan jag orkar byta dem, börjar undra varför det alltid är vänsterbenet som börjar läcka först på min dämpare....hatar fox och alla deras produkter...hehe dme är skit av erfarenhet

Senast redigerad av en moderator:
Jo, jag har varit in på enduroforkseals.com och tittat, men $27 för frakten kändes avtändande, det är ju mer än vad de tar för tätningarna. Hur är livslängden för dessa? Om den ökar med en faktor två så är det ju värt det.

Har inte öppnat min gaffel ännu och inte hittat någon sprängskiss som visar uppbyggnaden. Om det är så att lufttrycket i vänsterbenet verkar direkt på oljetätningen så kan det vara förklaringen till varför det börjar läcka där först. Gamla Marzocchi XC600/700 var uppbyggda så och de hade svårt att hålla tätt. Å andra sidan har det pratats om läckage i högerbenet i andra trådar så det kanske mera är slumpen?

/Håkan

Tillbaka
Topp