Fox rhythm vs Performance (grip)

Hej!

Står och väljer mellan två cyklar, den ena har en Fox rhythm och den andra en Fox Float Performance. Skillnaden vad jag läst är att rhythm har 2 lägen och performance har 3 lägen på dämparen. Men det står samtidigt att går att ställa reglaget mellan dom fasta lägena och då kunna finjustera lite. Min tolkning är då att om jag ställer rhythm mellan firm och open så borde ju det bli som medium läget på performance.
Är det någon som har koll på hur deras Grip dämpare fungerar?

Min rhythm gaffel har obegränsat med lägen mellan fullt öppen och låst. Så du kan finjustera den som du vill mellan dessa lägen.

Borde inte vara någon större skillnad på dom, kanske rhythm har någon detalj som skiljer då den riktar sig enbart till cykeltillverkare och de vill ju köpa så billigt som möjligt.
Har tyvärr inte hunnit cykla så mycket som jag hade tänkt så jag har inte allt för mycket erfarenhet av gaffeln än så länge. Men för min 85kg och en Canyon Spectral tyckte jag den bottnade lite för ofta när jag hade ställt in rätt sag. Så jag har köpt mig några volymespacers som jag hade tänkt laborera med i sommar. Har dock bara hunnit med en cykeltur på hela sommaren och då hade jag två spacers istoppade och den stod emot rätt bra med den konfigurationen. Överlag är jag iaf nöjd med gaffeln.

Tillbaka
Topp