Fox Terralogic vs RockShox brain

c.cup

Medlem
Är på g att köpa ny gaffel och vill helst slippa remote, någon som har erfarenhet av ovanstående och vill dela med sig om fördelar och nackdelar.

Jag kör med Brain gafflar på 2 olika hojar, och jag ser ingen nackdel med dem, bara fördelar. Man behöver inte bestämma själv och låsa en gaffel eller öppna en gaffel. Den sköter allt automatiskt.

Har Terralogic på min HT och tycker den är klockren. Har aldrig kört brain så jag kan inte jämföra dom mot varandra.

Jag har bara kört Terralogic. Sålänge den funkar och man inte är så petig med inställningar och känsla så är det kanon.

Kör Terralogic fram o brain bak. Svårt att jämföra två olika dämpartyper om den ena är bättre eller sämre. Vet dock att jag e skitnöjd med båda. Är stort fan av fox gafflar, och tycker terralogic versionen är lika följsam som tidigare testade grejer. Enda problemet verkar vara service. Har min gaffel inne på fix, skulle hämta ut den, den funkade inte, så det fick bli en extra tur till danmark istället, där de servar terralogic funktionen.

Har kört en Fox med terralogic i ett år och tycker den är galet bra för xco. Kör den i hårdaste läget och inga problem att ladda för typ bunny hopp eller liknande.

Min skall förövrigt säljas. Fox, tappered, terralogic, vit, 29 osv.

Några gram tyngre än RS men mycket styvare. Senare brainmodellerna verkar ha haft mycket problem med.

1646g för en okapad Rock Shox RS-1 med brain ;) Men lite svår att få tag på
DSC_0124.JPG

Dammar av frågan gällande Fox Terralogic gaffel. Någon som har erfarenhet av FOX 32 FLOAT 29 FIT FACTORY TERRALOGIC? Sugen på att köpa en Canyon CF SL 7.9. Har endast erfarenhet av RS Reba och Fox 32 FLOAT 29 CTD EVOLUTION. Har läst på nätet om Terralogic men har inte fått några svenska reflektioner gällande denna gaffel.

Mvh
Pero

Jag undrar detsamma som du.
Jag vill köpa Canyon AL SLX 9.9 som har terralogic system. Men jag är helt okunnig om just detta samt att jag känner det vore bäst om jag kunde prova en sådan gaffel först.
Någon annan cykel i butik i Sthlm som kan tänkas ha samma gaffel?

Hur besvärliga och dyra är dem att reparera om olyckan är framme.

Terralogic går inte lika mjukt o fint som en Brain. Det är som de tidigaste Braingafflarna, PANG låter det, sen går d mjukt o fint...

Tillbaka
Topp