FR/ DH-åkare runt Kolmården (Norrköping)

Johan_ skrev:
-------------------------------------------------------
> Trevligt då är det bara cykel man saknar snart
> då...

Finns ju några scott voltage på blocket, bara shoppa. :)

Startgas skrev:
> Johan_ skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Trevligt då är det bara cykel man saknar
> snart
> > då...
>
>
> Finns ju några scott voltage på blocket, bara
> shoppa. :)

Klämde på en giant glory 1 för 13 000 kr... Undrar om det är köpläge :)... Men jag kan inte riktigt motivera en ny cykel.

/Johan

Kul att folk e på. Det är plusgrader ute. Det räcker för mig. Fast det blir skogsåkning med lite hoppträning i helgen om det bli över nollan på tempmätaren. Måste ju prova nya skydden också :)

Alltså, vad gäller downhill i Yxbacken så har det ju faktiskt funnits ett par banor där tidigare. Jag var aktiv i CK Ceres under 90-talet (!) och -99 och -00 kördes det svenska cupen i Downhill i Yxbacken. Banorna gick mestadels mellan de båda nerfarterna.
Vi hade, vid den tidpunkten iaf, bra samarbete med skidklubben och vi hade också liftarna igång vid några tillfällen för träning. Downhill som breddsport idag är ju en helt annan grej än det var för dryga tiotalet år sen så förutsättningarna att få lite snurr på det har ju helt klart förbättrats.

Lycka till!

Har just pratat med Björn (driftansvarig i Yxis) ang. liftarna och åkning i själva skidbacken - inga problem! liften kmr vi köra speciella dagar 1-2 dagar iveckan beroende på intresse. Han är mkt positiv till det.

Senast ändrad:
angående liftarna så kommer det nog räcka med en dag i veckan, lördagar eller söndagar. kolla som sagt på pushbike- under " Bikeparks". Det finns en tråd där "norrköping bikepark" ungefär.

Vi åkte nya kurvan igår som var skitkul, svårt men superbra för att träna kurvor. Riktigt roligt var det i regnet.

Inga liftar nu, ännu för tidigt. de ska servas efter vintern. slutet av maj hoppas jag. Det måste till någon mer än jag som ska sköta liftarna. Max Is var sugen, bara bra med ännu fler.
Liftkostnad per åkare blir väl runt 80 spänn/dag. ca 4-5 timmars pass kanske men det bestämmer inte jag så jag gissar på den punkten. Mer än 100 spänn/dag blir det inte.

Updatering:

Igår körde liftarna.

På söndag är det öppning av DH skogen. 100spänn cash.

Senast ändrad:
Som sagt, på söndag den 20:e maj kör vi liften i Yxbacken.

Kom ut och kolla och säg hej, och åk om ni har cyklar. :)

Söndagar snurrar liften i Yxbacken om ni missat det. 100spänn hela dagen(kontanter)3 huvudleder, med flera avstickare. Det finns drops, hopp, stenkistor, träbro, träberms (kurvor) å rötter att ha skoj på.

Idag onsdag är det byggdag. På söndag är det bara lattjo på berget.

Varmt välkomna!
Mulle

Senast ändrad:
sjooons skrev:
> Jag kanner att jag maste skaffa mig en bil sa jag
> kan aka dit och leka...

var bor du?

sjooons skrev:
> Linkoping, funderade pa om det gick att ta med
> cykeln pa taget men det blev ett blankt nej fran
> Ostgotatrafiken...

i kartong? ja tror det blir bil som är bäst

Tillbaka
Topp