Fråga gällande däck för Gravelbike

Oualid

Medlem
Hej.

Jag har köpt en Gravelbike på nätet.
Idag var jag på väg att byta till dubbdäck och i min förvåning kunde jag inte ta ut däcket.
I specifikationen på däcket i cykeln står det Schwalbe G-One Allround, folding, Raceguard, 35-622.
Är det nån som vet om det är ett slangfritt däck?

Vad menar du med att du inte kunde ”ta ut däcket”.
Ytterst sällan en cykel levereras ”tubeless” direkt från affären. Det får man säga till om man vill ha den levererad slanglöst.

Lossa muttern (den som har kontakt med fälgen) på ventilen och tryck in den en liten bit i fälgen. Prova att rotera ventilen. Kan du rotera obehindrat, då har du slanglöst. Tar det stopp ganska så raskt, då har du slang. Sätter 10 kr på sistnämnda.

Är däck och fälg tubeless ready så är det säkert monterat med slang ändå som skrivs ovan. Det hindrar ju dock inte att det sätter sig rejält ändå. Det är bara att klämma nått jävulskt (om du nu snackar om att lossa däcket från fälgen)

Är däck och fälg tubeless ready så är det säkert monterat med slang ändå som skrivs ovan. Det hindrar ju dock inte att det sätter sig rejält ändå. Det är bara att klämma nått jävulskt (om du nu snackar om att lossa däcket från fälgen)
Ja, det satt rejält hårt, vågade inte ta i för mycket.

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp