fråga om avanti agressor

nina

Ny medlem
fråga om avanti agressor
Hej hej..

Jag behöver lite hjälp.... Ska köpa ny cykel och hittade denna fina på blocket http://www.blocket.se/vi/15198658.htm?ca=15_s&last=1 .

Nu är det så att jag inte kan någonting om Avanti cyklar så jag undrar: är de i samma "klass" som övriga välkända märken som typ ja, Kona, Specialized, Scott osv osv? Skulle det vara en bra cykel att börja skogsköra lite med?

tack och hej..

//Nina

fråga om avanti agressor
Tysthet på detta forum brukar innebära att något inte är bra, och att ingen har samvete att säga till en tös att hon är fel ute.

Själv har jag aldrig hört nåt om märket ifråga, så jag bumpar denna tråd till till alla bakfulla proffs :)

fråga om avanti agressor
Jodå det är väl helt okej ramar.kolla bara att den är rak å fin å att det inte är några sprickor i den.De flesta ramar kommer från samma typ 3 fabriker i Taiwan så det är skicket som avgör.lycka till med hoj köpet!!

fråga om avanti agressor
Så vitt jag vet var Avanti ett Nya Zeeländskt märke som jag tror inte längre finns.
Då för några år sedan så var det ett hyfsat bra märke som användes på tävlingar även här i Sverige.
Den enda lilla testen av en sådan ram gav för handen att den var väldigt rapp och lite åt det stötiga hållet.
Jag misstänker att om du ska skogsköra med inriktning på att köra fort på grusväg så är den bra.
Vill du däremot ha lite mer komfort och kontroll i riktigt stökig terräng så kanske det finns bättre alternativ.
Kom dock ihåg att den mesta komforten ligger i om cykeln passar dig och vilka däck och däcktryck du använder.
Lycka till!

Tillbaka
Topp