Fråga om pulsklocka.

Fresa

Medlem
Fråga om pulsklocka.
Hallå

Vad bör man ha för klocka idag?
Ser mest att den ska vara tålig och fungera för löpning, skogscykling och kanske lite enduro (motordriven)

Kan va kul om den kan logga gps men kvalitet är mer viktigt.
Har ni några kul förslag?
Pris max runt 3000kr

Fråga om pulsklocka.
Fresa skrev:
-------------------------------------------------------
> Hallå
>
> Vad bör man ha för klocka idag?
> Ser mest att den ska vara tålig och fungera för
> löpning, skogscykling och kanske lite enduro
> (motordriven)
>
> Kan va kul om den kan logga gps men kvalitet är
> mer viktigt.
> Har ni några kul förslag?
> Pris max runt 3000kr

Garmin 910XT

Fråga om pulsklocka.
Jag har idag en Polar rcx5 som jag är jätte nöjd med,har den till allt från simning till hockey och på cykeln... den har inte inbyggd gps men man får en liten och smidig att ha i fickan.
Skulle jag köpt en pulsklocka idag med dina kriterier så hade jag valt Polar Rc3 gps smidig klocka med en hel del funktioner.
XXL säljer flera olika pulsklockor så har du nån sån butik så skulle jag rekommendera att åka o kläm o känn...

mvh

Fråga om pulsklocka.
Cerb skrev:
> Fresa skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Hallå
> >
> > Vad bör man ha för klocka idag?
> > Ser mest att den ska vara tålig och fungera
> för
> > löpning, skogscykling och kanske lite enduro
> > (motordriven)
> >
> > Kan va kul om den kan logga gps men kvalitet
> är
> > mer viktigt.
> > Har ni några kul förslag?
> > Pris max runt 3000kr
>
> Garmin 910XT

+1

3099:- på XXL

Fråga om pulsklocka.
Miss Lycka skrev:
> Är det inte Polar RC3 i TdF-utförande som
> gäller denna veckan?

Till kompispris?

Fråga om pulsklocka.
Har en Polar RCX5 och är inte helt nöjd. Glaset repas alldeles för lätt och den förbrukar batteri i lite för hög takt. Klarar dessutom inte ANT+.
Dock bra pulsband till skillnad från garmins billigaste. Om du köper garmin se då till att få derad premium pulsband.

Fråga om pulsklocka.
Om ditt fokus ligger på pulsträning:
Polar

Om ditt fokus ligger på GPS:
Garmin

Jag är nöjd med Polar, bra exakthet och låg batteriförbrukning och oerhört bra kundservice.

Fråga om pulsklocka.
Kan bara rekommendera Garmin 910XT då jag inte provat de andra :-) Men jag vet inte hur man skulle kunna bli besviken med den! Den har nog allt inkl. bra batteritid!
Mitt enda minus är att min telefon inte har ant+ så jag måste gå via datorn för att lägga in träningspassen i Garmin Connect men å andra sidan så ser man mer info och det är lättare att redigera träningspassen i datorn.

Fråga om pulsklocka.
Fresa skrev:
> Vad tror ni om en Garmin egde 510 om man har den
> på en Enduro?
> Pallar den det?

Det gör den nog men det är ju inget att springa med. Den kostar lika mycket som 910xt också.
Skulle då rekommendera en Edge 500 istället. Den tror jag man kan hitta på de stora elektronik-kedjorna för runt 1600:-

Här har du ju annars killen som gör de absolut bäste recensionerna på GPS- och pulsklockor.
http://www.dcrainmaker.com/product-reviews

EDIT: Som tidigare inlägg, 310xt är nästan precis lika bra men billigare. Det enda är väl att den är lite fulare (min åsikt) och äldre modell. Ska du inte simma så spelar det ingen piano.

Senast ändrad:
Fråga om pulsklocka.
Fråga om pulsklocka.
Lebandit skrev:
> Någon som har provat snikvarianten från Garmin,
> Forerunner 110, för 995kr verkar det vara ett
> kap?
> http://www.netonnet.se/art/telefon/gpsnavigator/cy
> kel-gps/garmin-forerunner110/170876.5268/

Jag köpte en FR 110 till far i present i våras. Har testat att springa med den några gånger och tycker den funkar perfekt om man inte vill ha massa flashiga funktioner utan bara en enkel gps pulsklocka där du kan se hur långt och hur fort du sprungit eller cyklat samt kunna hålla koll på pulsen. De som framförallt saknas är väl kanske ant+ om man vill koppla till fotpod, kadensmätare eller dyl och att kunna ställa in intervaller.

Fråga om pulsklocka.
rasmusc92 skrev:
>
> Jag köpte en FR 110 till far i present i våras.
> Har testat att springa med den några gånger och
> tycker den funkar perfekt om man inte vill ha
> massa flashiga funktioner utan bara en enkel gps
> pulsklocka där du kan se hur långt och hur fort
> du sprungit eller cyklat samt kunna hålla koll
> på pulsen. De som framförallt saknas är väl
> kanske ant+ om man vill koppla till fotpod,
> kadensmätare eller dyl och att kunna ställa in
> intervaller.

Tack för info!
Det låter absolut som en klocka för mig som mest vill logga lite rundor inkl puls.
Får kanske bli ett inköp i veckan helt enkelt.

Fråga om pulsklocka.
Jag har haft en GarminForerunner 305 innan men bytte till en Suunto Ambit. Fördelen är att den har navigering (bra när man e vilse) samt att man kan ha egna "Appar". En sak att tänka på är hur bra dålig dom olika weblösningarna är för resp tillverkare. Suunto har tex movescount.com som jag personligen tycker är snygg och har bra funktioner.

Fråga om pulsklocka.
Har GF 910XT som jag funktionsmässigt är nöjd med. Dock strular den lite med överföring via ANT+ samt att den har hängt sig en gång, vilket innebar fabriksåterställning och förlorad data som inte hann tankas in i TC.

Tillägg: Uppdatering av klockans OS har också strulat.

Detta i kombo med garmins rykte när det gäller kundservice oroar lite...

GF 305 hade jag inte några liknande problem med.

Senast ändrad:
Fråga om pulsklocka.
Jag har en Garmin 405CX, fick med pulsband och har nu kompletterat med kadenssensor och fäste till styret. funkar bra, går att välja vilka data som skall synas fritt bland 40 olika värden och man har olika skärmar som den växlar mellan automatiskt eller om man touchar skärmen

Tillbaka
Topp