Frågor om Dinotte 600L

svenh

Ny medlem
Frågor om Dinotte 600L
Jag är intresserad av Dinotte 600L och har sett att några på forat har den, så här är några frågor om ni inte misstycker :-) Jag vill använda den till MTB i skogen såväl som pendling till jobbet.

* Vilket linsalternativ, standard eller vidvinkel använder ni? Är vidvinkel bättre för skogen och standard på vägen? Om så är fallet, klarar man sig med vidvinkel för pendling?

* Finns det någon officiell återförsäljare i Sverige eller ska man beställa direkt via WWW?

Mvh,
/Sven

Frågor om Dinotte 600L
svenh skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag är intresserad av Dinotte 600L och har sett
> att några på forat har den, så här är några
> frågor om ni inte misstycker :-) Jag vill
> använda den till MTB i skogen såväl som
> pendling till jobbet.
>
> * Vilket linsalternativ, standard eller vidvinkel
> använder ni? Är vidvinkel bättre för skogen
> och standard på vägen? Om så är fallet, klarar
> man sig med vidvinkel för pendling?

Jag kör med den smala varianten på landsväg. Den borde funka prima även i skogen. Har för mig att Vic kör med den smala både i skogen och på vägen.

> * Finns det någon officiell återförsäljare i
> Sverige eller ska man beställa direkt via WWW?

Samma som Kaijan skrev, kolla med snackejanne eller åk förbi hans butik på Vanadisplan.
/J

Frågor om Dinotte 600L
Tack för tipset, jag har mailat snackjanne!

Hade nu Vic kunnat intyga att den smala fungerar bra i skogen, så kanske jag skulle våga slå till...

/Sven

Frågor om Dinotte 600L
Mycket nöjd med min Dinotte 600L. Funkar utmärkt i skogen, mer än tillräkligt med ljus, bra battritid. Spridningen räcker till.

Frågor om Dinotte 600L
Jag blev rekommenderad den smala.
Vet inte om jag fick den dock. Jag vill i alla fall inte ha bredare.

Har för mig att två andra personer härnere tyckte att deras 600L var lite smal, men de jämförde med någon hemmabyggd "stadiumbelysning" som åt batteritid.

Tillbaka
Topp