Frambelysning för max 1000kr för pendling

• Trådstartare Trådstartare mek
  • Start datum Start datum

mek

Medlem
Nu börjar det bli mörkt, och jag gillar verkligen när det lyser mycket, gärna mer än vad man behöver igentligen. Cyklar hela vintern och på skallen sitter en Silva LX som funkar prima.

Men vad ska jag ha på styret för max 1000kr som lyser upp rejält? Förslag?

NEJ jag vill inte bygga eget. Beställa från england kanske funkar? Det är väl ingen tull va?

Sökte men misslyckades att hitta en tråd som jag kunde lyfta.

Så, hjälp mig!

mek skrev:
-------------------------------------------------------
> NEJ jag vill inte bygga eget.

någon kommer snart att kommentera ditt nick ;-)

Beställa från
> england kanske funkar? Det är väl ingen tull
> va?

Nej ingen tull inom EU

Däremot KAN man få betala extra moms (diffen mellan engelsk och svensk, vad den nu kan vara) om företaget man köper från har en hyfsat stor försäljning mot Sverige.

mzi skrev:
> Redan på sidan två ligger en tråd som funnit
> här sedan i maj.

WM i hemmabygge och inköp från alla världens hörn, och lite för dyrt av det jag såg när jag skummade.

550 - 1000 kr beroende på inköpsställe och tur/otur i tullen. För en komplett och klar-att-använda-lampa är väl knappast utanför det statuerade scopet?

Sen finns det ju andra saker som spelar in men nu har du ju inte angett några speciella krav alls så då är det svårt att ta hänsyn till dem.

Sigma, Mirage Evo + Evo X Pro

Är det dom som gäller om man vill ha rejält bra belysning fram för max ~1000kr? Kikade på cyclecomponents.

Men ni som är mer insatta kanske vet bättre märken som inte säljs där och som är bättre?

> 550 - 1000 kr beroende på inköpsställe och
> tur/otur i tullen. För en komplett och
> klar-att-använda-lampa är väl knappast utanför
> det statuerade scopet?
>
> Sen finns det ju andra saker som spelar in men nu
> har du ju inte angett några speciella krav alls
> så då är det svårt att ta hänsyn till dem.

Vad är det som spelar in tänker du? Jag cyklar ca 1-2 timmar dagligen, pendlar till jobbet och sen en rejäl omväg när jag sticker till stan och kör spinning. Så det är ingen skogscykling utan rent cykelvägar och grusvägar (oupplysta)

Vill ha den monterad på styret då jag som jag skrev redan har silva lx på skallen.

Vad mer kan vara krav? Ser ju att batteritiden är starkt varierande, men den får ju såklart gärna vara så lång som möjligt.

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.25149

Är det denna lampa du menar/tänker på? Det där dealextreme verkar ligga i hong kong? Finns lampan på andra lite närmare ställen att beställa?

Eftersom jag tolkade det som att du redan refuserat DX-lampan så antog jag att det fanns något som spelade in som den inte klarade men som inte angavs i första inlägget.

Om du inte har några betänkligheter med att beställa från andra sidan jorden och få lite osäker leveranstid så tycker jag den är ett givet köp under dina premisser.
Jag har handlat av dem två gånger och är toknöjd.
Det är det fler som är: http://happymtb.org/forum/read.php/1/1263937/1263937/quote=1

Vill du handla i sverige så är jag dessutom rätt övertygad om att det finns bättre alternativ än sigman, den är rejält outdated. Tyvärr kan jag inte peka dig i rätt riktning där.

> Om du inte har några betänkligheter med att
> beställa från andra sidan jorden och få lite
> osäker leveranstid så tycker jag den är ett
> givet köp under dina premisser.
> Jag har handlat av dem två gånger och är
> toknöjd.

Låter bra det, vad är det för leveranstid det rör sig om? 2 veckor typ? Det är ju ett riktigt bra pris.

Tack!

perzzon skrev:
> 10 dagar till 4 veckor enl
> http://happymtb.org/forum/read.php/1/1263937/12639
> 37/

Tackar, förväntar mig en ganska lång leveranstid då polaren beställde en sak från hong kong och fick detta mail:

Your order has been dispatched on Oct 12th. It usually takes 18-28 business days (not calendar) to arrive at your side. We are located in Hong Kong, far far away from you. Since the outbreaks of H1N1 influenzavirus; the international fight decreases and the stricter safety inspection delays all the fight. All our parcels are shipped by Hong Kong airmail; It will take longer time to arrive than us

Nåja jag tror det blir denna lampa.

Tack så mycket!

Jag beställde ju en sån där lampa, nu åtestår bara väntan. Men en tanke slog mig, jag måste väl ha nån adapter för svenska ström-uttag. Det måste väl gå att springa in på claes olson eller kjell o CO och köpa en sån antar jag`?

Peter White har en i mitt tycke vettig genomgång av cykellyse:
http://www.peterwhitecycles.com/headlights.asp

Själv är jag inne på något i stil med B&M Ixon eller IXON IQ. Jag har inte hittat någon som för dessa i Sverige så det blir nog att beställa från Tyskland. Från början hade jag tänkt fixa nytt fäste till gamla lyset (passar inte på nya cykeln) men tiden vill inte räcka.

/Martin

Tillbaka
Topp