Framgaffel 24"

Framgaffel 24"
Bara 26" inte, men kombinationen av 26" plus 30 mm extra slag.

EDIT: jag hittar ingen axel-to-crown längd av gaffeln på Scale 24". En annan Suntour 24" gaffel har relativt lång A-C. Och stålfjäder komprimeras nästan inte, medan en luftgaffwl ger sag. Så kanske ger en 26" gaffel med 80 mm slag inte är för stor höjning av framänden.

Framgaffel 24"
EDIT: jag hittar ingen axel-to-crown längd av gaffeln på Scale 24". En annan Suntour 24" gaffel har relativt lång A-C. Och stålfjäder komprimeras nästan inte, medan en luftgaffwl ger sag. Så kanske ger en 26" gaffel med 80 mm slag inte är för stor höjning av framänden.
Ok! Kan nog funka både och. Han har precis fyllt 7. Väldigt lång för sin ålder och gillar att hoppa. Cykla uppför gör han väldigt lite. Så inga xc race han ska vinna. Det hade höjt komforten och gjort honom glad vilken som. Och båda föräldrarna gillar stötig liftburen cykling :)

Framgaffel 24"
Ja, den har en luftfjäder. Den heter "RST F1RST Air" och har 120mm fjädringsväg.

Jag försökte mig på att smörja upp den (den saknade bl.a. skumrimgar) och kolla om något var fel med den, men det blev tyvärr inte bättre.

Konstigt. Som sagt funkade sonens F1RST Air riktigt bra, och han kör(de) mycket stökiga stig. Vi har dock aldrig tagit isär gaffeln, så jag vet inte hur enkelt den är på insidan och om den hade skumringar.

Tillbaka
Topp