Framgaffel

Ingi

Medlem
Framgaffel
Hej alla cykelkunniga!
Jag har en cykel där dämparna fram är helt slut. Någon som har tips på var man kan hitta en begagnad eller ny framgaffel till ett bra pris?
Tack på förhand!
- Ingeborg

Bilagor

• C77943F0-D4F1-4262-B207-F9254D9AFD36.jpeg
    C77943F0-D4F1-4262-B207-F9254D9AFD36.jpeg
    626.6 KB · Besök: 128
  • 0CE42DBF-2BEB-448D-B60E-3050E2E579EF.jpeg
    0CE42DBF-2BEB-448D-B60E-3050E2E579EF.jpeg
    730.4 KB · Besök: 116
Framgaffel
På vilket sätt är den slut?
Av bilderna att döma är skrapringarna utslitna men det går ju att byta. Finns dock risk för att insidan tagit skada av smuts som trängt in om du kört så där en längre tid. När servade du den senast?

Framgaffel
Jag hade den på service förra sommaren, då sa de att jag borde köpa ny. Men sa också att jag borde kolla på begagnade, då de är billigare, men jag är tyvärr mycket okunnig när det kommer till cykeldelar.

Framgaffel
På vilket sätt är den slut?
Av bilderna att döma är skrapringarna utslitna men det går ju att byta. Finns dock risk för att insidan tagit skada av smuts som trängt in om du kört så där en längre tid. När servade du den senast?
Ja, de sluttade fungera när jag var på långtur, så jag cyklade säkert 4 mil i grov terräng där de liksom tog i botten. Så jag gissar att de säkert blev skadade då.

Framgaffel
Det är en gammal modell så gissningsvis är alla o-ringar och övriga slitdelar slut. Går förmodligen att fixa men om du inte mekar själv blir det oproportionerligt dyrt mot vad du får jämfört med att byta till något nyare

Tillbaka
Topp