Framgaffelservice - Sr Suntour XCR-Air 29

Wahla

Ny medlem
Hej!
Jag har en Specialized Rockhopper Expert från 2019 med en Sr Suntour XCR-Air 29 framdämpare. Den var i ganska risigt skick när jag köpte den och tänkte nu ge mig på att göra en framdämparservice hemma. Har kollat youtube och förstått att jag behöver specifik olja samt fett. Men hur är det med O-ringar? Vilka behöver jag byta? Samt vart går det att införskaffa dessa? Finns det något färdigt servicekit?
Mvh Gustav

Ilves

Aktiv medlem
Jag har samma gaffel.  Jag kontaktade SR Suntours kundservice via mejl, de var superhjälpsamma. Sedan kunde jag beställa exakt rätt delar från Bike24. Jag är på jobbet nu och grejerna är hemma, men är du intresserad så kan du skicka PM, så kan jag se vad jag beställde. Jag beställde grejerna i god tid innan, just för att kunna göra service själv.

Wahla

Ny medlem
Jag har samma gaffel.  Jag kontaktade SR Suntours kundservice via mejl, de var superhjälpsamma. Sedan kunde jag beställa exakt rätt delar från Bike24. Jag är på jobbet nu och grejerna är hemma, men är du intresserad så kan du skicka PM, så kan jag se vad jag beställde. Jag beställde grejerna i god tid innan, just för att kunna göra service själv.
Jättegärna! Har skrivit till dig via PM!

Topp