Framkastar område i Skåne som är bra för mtb

Jag kommer från norra England och har bott i lund i tre år. Jag tycker om att cyklar på Romeleåsen, det finns så många bra stigar och nästan tillräckligt nerför backar (Okej det finns ingenstans i södra Sverige som har tillräckligt nerför backar). Jag har också åkte till Vallåsen som var roligt men finns det nån annan område som är bra för mtb i Skåne? Jag tycker om technical stigar och inte för platt. Om någon har GPS filer eller rutter skulle jag bli glad.

Enklast är väl att prova Klåveröds MTB-bana på Söderåsen, välskyltat, lätt att hitta dit, nära Lund.

Jag skulle föreslå Snapphaneturens bana. Den ligger strax söder om Hässleholm, ca 45 min med bil från Lund. Den är ca 40 km, ca 600 höjdmeter. Till stor del är det grusväg uppför och roliga stigar nerför.

Är lite osäker på hur man kan skicka GPS-filer men jag har laddat upp rundan på Garmin Connect. Om du också använder Garmin Connect (gratis) så kan du ladda ner min rutt därifrån.

Lycka till!

/Peter

"Framkastar område i Skåne"?

Vad betyder framkastar? Är det någon maskinöversättning som slagit till?

undrar
/Fedde

Daniel skrev:
-------------------------------------------------------
> Skogarna kring Rövarekulan är fina och lagom
> trixiga. Just google it!

Lite för litet område bara. Men det är fint.

fedde skrev:
-------------------------------------------------------
> "Framkastar område i Skåne"?
>
> Vad betyder framkastar? Är det någon
> maskinöversättning som slagit till?
>
>
> undrar
> /Fedde

Till fedde: Läste du ens första inlägget innan du ställde frågan?

Om du vill ha mera nerförsbackar (och mindre uppför) så kan jag framkasta vångabacken! I andra änden av skåne... men en del tekniska spår finns. Liften går på söndag, den 3'e, samt nästa helg! :)

http://www.vangabacken.com

Tillbaka
Topp