Framklinga specialized epic comp Carbon

MX4ALL

Medlem
Tänkte testa en större klinga fram för utväxlingen är för låg original. Sitter ett 30T på original. Frågan är 34 eller 36?
Och vart beställer man prisvärda klingor online? Är nybörjare så länka gärna ett drev som passar min cykel.

Cykeln är en specialized epic comp Carbon 2018 med 29" hjul.

Tack på förhand

Länkaget är designat för 30T, vilket ger nära 100% anti-sqat. Ju större klinga du sätter på, ju mer kommer den att gunga när du trampar.

Lingon sa:
NickPick sa:
Lingon sa:
Länkaget är designat för 30T, vilket ger nära 100% anti-sqat. Ju större klinga du sätter på, ju mer kommer den att gunga när du trampar.

Pratar du inte om camber nu?
Jo, det har du nog rätt i. Epicen är väl optimerad för 32, då borde det funka rätt bra med 34 oxå.
Gärna källa på det. Har ägt båda cyklar och åkte 34t på cambern. Inget märkbart gung.
Epicen har jag som så många andra 36t på.

NickPick sa:
Lingon sa:
NickPick sa:
Lingon sa:

Jo, det har du nog rätt i. Epicen är väl optimerad för 32, då borde det funka rätt bra med 34 oxå.
Gärna källa på det. Har ägt båda cyklar och åkte 34t på cambern. Inget märkbart gung.
Det ser du ju själv. Bara att kolla med vilken klinga kedjan är i linje med främre länkagecentrum.

NickPick sa:
Lingon sa:
NickPick sa:
Lingon sa:

Så 36 funkar fint på epicen. Även vid klättringar i skogen?

NiclasY sa:
Riktigt trampeffektiv med 30T, synd att han inte visar fler klingor på den nya. Den gamla är ju extremt gungig på grusväxeln 39-11, men det kanske brainen tar hand om. Fast jag föredrar ju ett trampeffektivt länkage som man kan köra fullt öppet. Annars kan man lika gärna ha en HT.

Snigelfart på svar 2018 :) .. jag ska köpa nytt fram nu och vill ha ett bättre än orginal .. vad ska jag leta efter ?

Tillbaka
Topp