Från CRC med Euro 48?

mono

Ny medlem
Från CRC med Euro 48?
Hej!

Har beställt från CRC med Euro 48 som leveransalternativ paketet skickades i onsdags och jag har fortfarande inte hört något. Har någon här beställt med euro 48 och vet hur det levereras, till dörren eller till ulämningsställe, och vem tar hand om utkörningarna i Sverige?

/Petter - cykellös och otålig

Från CRC med Euro 48?
LOL!

Är det Schenkeralternativet (dvs. mittenfrakten) har det varit problem tidigare. Schenker har inte så stor erfarenhet av privatpersoner så det kan bli en del trassel med utkörningen och paketen hamna hos deras central med ett nytt kollinummer (från det landade i Sverige). Sök på Schenker här på forumet tror jag du hittar en del.

CRC måste även bekräfta ditt kreditkortsnummer innan de skickar grejjerna första gången du handlar, logga in på deras hemsida och kolla orderstatus. De svara bra på mail så gör som Rippa föreslog också.

Från CRC med Euro 48?
Ajdå.... kanske skulle läst på lite mer innan beställning ;-). Kontaktade Schenker och de kör inte ut till privatpersoner längre utan till närmsta ulämningsställe så det är bara att vänta på en avi.

Tackar för hjälpen
/Petter

Från CRC med Euro 48?
Märkligt. När jag har fått paket från Schenker har jag ringt och kommit överens om en tid då de kan köra ut. Det har aldrig varit tal om att inte köra ut till privatpersoner. Men så ligger ju deras terminal en bit utanför stan där jag bor också.

Från CRC med Euro 48?
När jag beställde senast från CRC för ca 2v sedan valde jag billigaste altenativet, några dagar senare ringer Schenker mig och undrar om jag är hemma dan efter för paketleverans, eftersom jag jobbar på dagtid ändrade jag utkörningsaddressen till jobbets address och där dök det upp en snubbe med mitt paket dagen efter.

//Ola

Från CRC med Euro 48?
Jag beställde ett hjul från CRC för två veckor sen. Fick ett kollinummer som man kunde följa på nätet.
Paketet skuttade över till Nederländerna/Danmark på en dag sen när det kom till Sverige så fastnade det. Tog 4 dagar att komma till Uppsala.

/calvin

Från CRC med Euro 48?
Valde denna frakten nu när jag beställde från CRC. Sakerna kom till sverige inatt. Hur lång tid tar det för paketet att hitta hem till mig. Är det fortfarande Schenker som kör ut i Sverige och isåfall vart hittar man deras utlämningsställen så man kan gå dit och höra. Butiken jag sist hämtade ut paket från schenker i hade paket från nått företag som hette pak-nånting. Jag var ändå inne och pratade med honom och då sa han att paketen alltid gick via malmö-borås-göteborg, kanske var ytterligare någon stad på vägen. Så jag var nog tvungen att vänta i en så där 5 dagar till trodde han.

Fan jag som ville ut och cykla nu i helgen.

Från CRC med Euro 48?
Ja skickar man med Euro48 och det hamnar hos schenker ska man nog ringa dem och kolla vart det ligger för att sedan åka och hämta det direkt hos dem. Väntade i en vecka nu på att dom skulle skicka avin men igår fick jag nog och ringde, så jag hämtade mitt paket på deras kontor i morse. Tyvärr saknades mitt XT-nav :(
Men CRC skickade just ett så det är rätt gött.

Synd att Schenker ska sabba för en så klockren affär som CRC!

Från CRC med Euro 48?
Mina prylar dök upp i onsdags då hade de varit i Sverige i 2 dagar, fick en avi från schenker samma dag som prylarna kördes ut till utlämmningsstället. Leveransen tog en vecka från att CRC skickade tills att jag kunde hämta ut paketet.

/Petter

Från CRC med Euro 48?
Hmm, jag har beställt från CRC med leverans av Parcelforce och deras tracking verkar sluta på 'International Hub'.

Beställde den 2/1 och senaste noteringen är från den 5/1, med tanke på de positiva orden om deras snabbhet borde ju paketet befinna sig någonstans i Sverige just nu... :-|
Date 	Time 	Location 	Tracking Event
05-01-2005 	23:19 	International Hub 	Arrived at outward Office of Exchange
05-01-2005 	18:30 	Belfast Central Depot 	Collected from customer (Export item accepted into network)
05-01-2005 	16:55 	Belfast Central Depot 	Collected from customer

Just det, frågan oxo...

Vem levererar i Sverige åt Parcelforce?!

Senast redigerad av en moderator:
Från CRC med Euro 48?
42hz:
det ligger ganska länge på "international hub"

men parcelforce värkar bara ha hand om leveransen till sverige sedan så tar schenker över... iaf så stod det schenker på min avi från crc som skickades m parcelforce.

paketet nådde sverige dag3 och levererades dag 10 eller 11.

Från CRC med Euro 48?
ring schenker och kolla, du har kolli-id och annat i mailet du fick från crc. schenker har en förmåga att vänta tills man ringer dem och ber om utkörning även om man inte har fått någon avi eller liknande från dem.

de gånger jag har beställt med billigaste frakten (dvs vanliga posten) har det kommit fram 2-4 dagar efter beställning.

Från CRC med Euro 48?
Tim Skrev:
-------------------------------------------------------
> men parcelforce värkar bara ha hand om leveransen
> till sverige sedan så tar schenker över... iaf så
> stod det schenker på min avi från crc som
> skickades m parcelforce.

Ajdå.. Eller något sådant, läge att sätta en lapp med mobilnummret på lägenhetsdörren så att man kan åka och kvittera när de väl kommer.. ;)

Tack för svaret!

Från CRC med Euro 48?
detta fick jag ut av percel tracking
<pre>
Date Time Location Tracking Event

07-01-2005 12:21 Delivery Agent - NETHERLANDS UK export item arrived at foreign hub
07-01-2005 00:55 International Hub Arrived at outward Office of Exchange
06-01-2005 21:13 International Hub Left origin country
06-01-2005 04:17 International Hub Arrived at outward Office of Exchange
04-01-2005 18:44 Belfast Central Depot Collected from customer (Export item accepted into network)
04-01-2005 18:43 Belfast Central Depot On route to hub
04-01-2005 16:54 Belfast Central Depot Collected from customer
</pre>

men nu vet jag inte vad som händer. Jag valde också det billigaste leveranssättet. När är det dags att börja ringa runt och fråga efter sitt paket?

/Johan

Från CRC med Euro 48?
Jag har också problem med var grejerna tagit vägen.
Då jag söker på Parcelforce får jag detta
Parcel tracks

Date Time Location Tracking Event

27-12-2004 12:45 Delivery Agent - NETHERLANDS UK export item arrived at foreign hub
24-12-2004 00:13 International Hub Arrived at outward Office of Exchange
23-12-2004 16:29 Belfast Central Depot Collected from customer (Export item accepted into network)
23-12-2004 15:53 Belfast Central Depot Collected from customer

Man tycker ju att det grejarna borde dykt upp nu!

Får väll ringa schenker och kolla, men man tycker att man inte ska behöva göra det.

Har nu ringt och dom säger att dom i sverige ligger mycket efter vid inscanningen av paket.
Tydligen har dom någon deadline ikväll att ALLA paket skall vara inscannade.
Man får ju hoppas att dom verkligen blir färdiga,

Angående utkörning körs det till närmsta ombud, typ macken eller ICA. Kommer sedan en avi om att hämta paketet.

Senast redigerad av en moderator:
Från CRC med Euro 48?
Henke T Skrev:
> Har nu ringt och dom säger att dom i sverige
> ligger mycket efter vid inscanningen av paket.
> Tydligen har dom någon deadline ikväll att ALLA
> paket skall vara inscannade.

Arghh!! Typiskt, bara för att man tog snikvarianten på frakt, inte för att det är någon panik men när man väl beställt vill man ju ha prylarna, måste ju ha något att krama när man skall somna på kvällen... ;)

Från CRC med Euro 48?
Hmm, skickade ett mail till CRC och den var de i alla fall snabba att svara på.. ;)
Skickade frågan 13:59, 15:33 kom svaret!

Nu fick jag ett nytt nummer att söka på hos www.schenker.btl.se men trots idoga försök på de flesta av deras trackinvarianter (en hel bunt faktiskt) så fick jag inga träffar. :(

Denna rad på CRC:s hemsida stämmer inte något vidare bra för min del:
"-Parcel Force International
Our recommended, best value and most popular express delivery service via the General Parcel network. Delivery to most major European destinations within 2-4 working days and Worldwide within 4-6 working days. Signature required on delivery. Detailed online tracking information is available."

Från CRC med Euro 48?
the_TnT Skrev:
> Har du ringt till Schenker då?

Nej, men skickat ett mail...

Från CRC med Euro 48?
Mitt paket har fortfatande inte kommit, har skickat mejl till parcel force, får se vad dom säger.
Verkar som att schenker behöver få lite konkurens, dom har ju nästan monopol i sverige.
Det suger verkligen att fraktbolagen inte gör det dom påstår sig göra dvs 2-4 dagar pyttsan heller.

Från CRC med Euro 48?
Skickade ett mail till Schenker igår, hade fått ett svar idag att det låg hos ett utlämningställe här i Ludvika, när jag åkte dit så visade det sig att de inte hade något paket, förmodligen är det nu överlämnat till Posten som förmodligen har transporterat det till 'postkontoret' där jag normalt hämtar mina paket..
CRC->Parcelforce->Schenker->Posten->Jag?

Från CRC med Euro 48?
När jag har handlat från CRC via Parcel Force har paketen hanterats av Schenker till 100% inom Sverige. Man brukar få en avi i brevlådan där det står att man skall ringa dem för att bestämma en tid för avlämning. Det står även att man kan åka till en viss adress (lokala Schenker-stället i den stad man bor i) för att hämta paketet på egen hand, men att man bör ringa och kolla först.

Är verkligen posten inblandade i Parcel Force?

Från CRC med Euro 48?
cal Skrev:
> Är verkligen posten inblandade i Parcel Force?

Vet inte men paketet fanns i varje fall inte där Schenker påstod, så därav spekulationen angående Posten.

Från CRC med Euro 48?
Det låter som den vanliga schenker-storyn som så många av oss varit med om. Paketet finns säkert där ändå, de orkar bara inte leta ordentligt. Frågan är varför det så ofta blir så, och varför de nästan aldrig aviserar paketen. Undrar om de skulle göra det "senare" om man inte börjat leta efter sitt paket när det tagit någon vecka längre på sig än det borde.

Från CRC med Euro 48?
Wohoo!! Jag var för ivrig, paketet kom in strax efter att jag lämnade utlämningsstället, hade fått en AVI från e-Brev i lådan innan lunch, allt verkar vara med men en miss var det, jag hade beställt 'silver' ekrar men fick svarta, får väl gå det med. :)

Paketet var rätt illa behandlad men inget verkar vara skadat.

Från CRC med Euro 48?
42Hz Skrev:
> Wohoo!! Jag var för ivrig, paketet kom in strax efter att jag lämnade
> utlämningsstället, hade fått en AVI från e-Brev i lådan innan lunch, allt
> verkar vara med men en miss var det, jag hade beställt 'silver' ekrar men
> fick svarta, får väl gå det med. :)

Skönt att det kom fram. Du får väl måla ekrarna silvriga! =)

Från CRC med Euro 48?
cal Skrev:
> Skönt att det kom fram. Du får väl måla ekrarna
> silvriga! =)

Jag har ju erfarenhet av att måla ekrar men denna gång blir det för många för att jag skall orka med det. ;)

Tillbaka
Topp