Från Sram red klingor till Rotor?

Niclasos

Medlem
Hej alla.
Är i färd med att klicka hem nya klingor till min Orbea Orca Aero. Sitter Sram Red Etap 53/39 just nu. Funderar på Rotor 52/36istället (ej ovala).
är dessa Kompatibla till mitt vevparti? Enl. specs. ska det funka. Någon som har testat och har positiva eller negativa erfarenheter?

Med vänlig hälsning,
Niclas

Senast ändrad:
Hej alla.
Är i färd med att klicka hem nya klingor till min Orbea Orca Aero. Sitter Sram Red Etap 53/36 just nu. Funderar på Rotor 52/36 istället (ej ovala).
är dessa Kompatibla till mitt vevparti? Enl. specs. ska det funka. Någon som har testat och har positiva eller negativa erfarenheter?

Med vänlig hälsning,
Niclas
Jag tror inte att din Orbea har 5-håls fäste på vevpartiet?

Är i färd med att klicka hem nya klingor till min Orbea Orca Aero. Sitter Sram Red Etap 53/36 just nu. Funderar på Rotor 52/36 istället (ej ovala).
är dessa Kompatibla till mitt vevparti? Enl. specs. ska det funka.
Är ju helt omöjligt att besvara eftersom det inte entydigt framgår vad du har i dagsläget. Kombinationen 53-36T existerar inte och är i regel omöjligt att meka ihop själv, detta eftersom 53T drev brukar ha 130 mm BCD medan 36T har 110 mm. Så om du idag egentligen har 53-39T kan du inte sätta dit något mindre, har du 52-36T är det sällan några problem att byta till annat märke så länge BCD och skruvposition matchar.

5-bults SRAM Red-vevparti av senare årgångar har väl hidden bolt. Vet inte om alla klingor funkar med det.

Skrev fel. 53/39 ska det naturligtvis vara. Då blir det fortsatt 53/39 isf. Kollade bultcirkeln och den är 130mm. Tack för svar ?

Tillbaka
Topp