Franken-rad (racer-ss)

erol/frost

Medlem
Franken-rad (racer-ss)
bastardbike.jpg

Bottecchia SLX anno dazumal. 59cm.
RockShox Ruby
Mavic Cosmic 501
Ultegra, Mavic Open SUP CD, blåa alu-nipplar
Campagnolo stolpe
F`iz:ik Arione
Camapagnolo Veloce broms fram, Shimano 105 bak
Shimano DuraAce 7401 STI-handtag utan möjlighet till STI:ande
3M Maskeringstejps-styrlinda för max kontroll.
LOOK-pedaler från 1995.
Campagnolo Veloce vevar, 172.5, med Campa enkelklingebultar (sällsynta)

53/24

Senast redigerad av en moderator:
Franken-rad (racer-ss)
Bra med stora klingor så inte kedjan slits så mycket. =)
annars skulle väl 26-12 vara funktionellt och lättare, men det är ju inte lika tufft! =)

Franken-rad (racer-ss)
Mycket coolare med stor klinga fram där armarna syns ordentligt. Så jag var tvungen att matcha det mot en större bakkugg istället för att inte spränga knäna per omgående. 70 inches skall man ju egentligen sikta på. Jag tänkte "kring 2:1" funkar och det gör det faktiskt.
Tänkte också pröva Rubyn. Har haft den liggandes ett tag. Den originalmonterade kromade Columbus-gaffeln med ett vackert "B" ingraverat i kronan är snyggare, men...

Franken-rad (racer-ss)
Rätta takter!

Jag ska snacka med min LBS, som är en gammal vän till pappa under veckan, och höra om jag kan få tag på nån gammal räcer genom honom..

har faktiskt en gammal hybrid som det kanske skulle gå att bygga nånting av i garaget, men jag vet inte, en 7 växlad med växelförare bak, så det är väl bara att ta den klinga bak som blir lagom.. men jag måste se över den lite, den behöver lite jobb för att bli glad igen.

Franken-rad (racer-ss)
lleberg skrev:
-------------------------------------------------------
> Ni vet om att alla med frihjul saknar stolthet
> antar jag..
>
> BC.01: Ef+ Em+ Et+

Tjena!

Eller så har jag ganska dåliga knän och tror inte dom kommer palla fixie.. Sen är mitt vevlager så lågt att jag tar i pedalerna i marken i de flesta kruvor om veven är rakt neråt.. Det blir jättejobbigt med fixie, skulle bara studsa runt i kurvorna..

Tillbaka
Topp