Fritt fram i Nackareservatet!

Dödsninjor och mördarninjor är faktiskt ganska 2007 faktiskt.

Bigmollo, jag vill bara säga att jag har inte tryckt på "hot girls" länken...för jag tror nog jag vet va du har att lokca med din fuling...=D

Jaggick inte på den lätta serru...=D

bjorre skrev:
> > Konfliktninjor ,harmoninjor och dödsninjor.

Och sen finns det förstås Black Star Ninja...

"there’s a mysterious and sinister Black Star Ninja running around who isn’t too cool with Joe"

574482420_l.jpg

erik h skrev:
-------------------------------------------------------
> Ordet "konflikträdsla" antyder att det är
> dåligt att vilja undvika konflikt. Det tycker jag
> är konstigt. Till och med ninjor undviker
> konflikt så långt det går. Och de är ändå
> yrkesmördare.

En ninja löser en situation så diskret som möjligt. Skall absolut inte blandas ihop med konflikt.

Ordet "konflikt" är extremt ångestladdat i Sverige. Jobbade i holland ett tag och det tog mig en bra stund att förstå att en konflikt för dem var något positivt (ungefär).

konflikträdsla antyder svensken typiska vilja att snacka om det på fikarasten eller gnälla när chefen inte är närvarande, men att inte våga ta upp det till diskussion när man är synlig.

"Din morsa jobbar inte här"
"Vän av ordning"

Och så vidare. Lätt att gnälla anonymt, att ställa sig upp och med hög och tydlig röst säga vad man tycker när alla ser och hör en tycker de flesta är jobbigt.

Ville skrev:
> Finns det svenska ninjor.

Ja, och eftersom Sverige är det bästa landet så är folkhemsninjan den bästa ninjan. Därför har inget sett folkhemsninjor: de är alltid osynliga. Och tysta.

Dags att överösa redaktionen via mail och telefon med sakliga påpekanden av felaktigheterna i artikeln.

Kontakt redaktionen

Postadress:
Lokaltidningen Mitt i Stockholm AB
Box 47309
100 74 Stockholm

Besöksadress:
Årstaängsvägen 11, 6tr

Telefon:
08-550 551 28

Fax:
08-550 551 44

E-post:
nacka@mitti.se

Senast redigerad av en moderator:
Newsboy skrev:
> Bra jobbat, nu vet halva Stockholm äntligen att
> man
> kan/ska/bör bråka med folk på cykel ute i
> Nackaskogarna.

Jag vet inte hur många det är som har mött den reaktionen pga artiklar som skrivs. Själv har jag inget sådant exempel. Det jag har fått är positiva reaktioner från ickecyklande människor i Nacka i samband med att artiklarna kommer.

Du kanske har andra upplevelser?

Med tanke på alla "olyckliga formuleringar" i artiklarna hittills i Mitt I Nacka kanske den bästa vägen för cyklingens skull skulle vara att avsluta kontakterna med den tidningen, alternativt bara sköta det genom någon med yrkeserfarenhet av PR-arbete?

Nu äntligen förstår jag varför de egentligen vill förbjuda oss i skogarna. De skall göra löpspår av I&V och Traktormark och ridspår av blå-gröna.

Hittade tyvärr inte artikeln på DN.se men går att läsa i dagens DN, A-delen sid 24 övre högra hörnet. Någon med scanner kanske kan fixa in artikeln.

pAcmAn skrev:
> Nu äntligen förstår jag varför de egentligen
> vill förbjuda oss i skogarna. De skall göra
> löpspår av I&V och Traktormark och ridspår av
> blå-gröna.

Så stod det inte! Det står inte var denna motionsslinga ska gå. Och vad gälelr ridning stod det bara att det ska bli hästar vid Hellasgården. Inte var dessa sak rida.

pAcmAn skrev:
> Det var ironiskt tänkt Bruse....sorry

Fast du är inte långt ifrån vad ryktena säger angående Indianer & vita, så du var inte så ironisk, mer skrämmande nära. ;~)

Newsboy skrev:
> man
> Nackaskogarna.

Jag är också rädd för detta, vilket jag påpekat tidigare.
Tror också risken är stor att man kommer bli "påhoppad" även om man cyklar utanför reservatet.
Ordet "Nackareservatet" tror jag av många tolkas som hela "området" inkl. delen bort mot Erstavik, men som vi vet så är det ju Sicklaskiftet plus lite till som berörs.

Vi får väl se.......

Newsboy skrev:
> man
> Nackaskogarna.

Jag tror inte journalisten på Mitt i Nacka läser här så jag föreslår att du vänder dig direkt dit med synpunkter på arbetet.

Tillbaka
Topp