Front och baklampa på 48V

Starshine

Medlem
Fått hem både bak och framlampan (LED 60lux) från Amazon till min arbetscykel...men fram fungerar inte alls.

Drog sladd från båda håll och testade. bak fungerar men inte fram. Testade köra separat men fram verkar helt död. Så 4.5W, är det för mycket.

Finns bara en inkoppling för en lampa på kontrollern, då jag gjorde en DYI med 3 vägs koppling. Test kört separat men får den inte att lysa, den drar sina watt iaf (4.5W).
Om det inte finns något annat tips?

Vill gärna unvika USB och Dynamo. Redan bränt igenom 6 usb lampor från Jula och Clas Ohlsson..ingen håller måttet i både regn o rusk.

Ny på forumet med.

Mvh

Hej,

Jag har nollkoll på att koppla belysning till befintligt batteri på elcykel så jag borde egentligen inte svara, men ändå …

Chansen att du får ett vettigt svar ökar sannolikt om du talar om vad det är för cykelmodell du har och vilket motorsystem den har. Samt mer exakt vad det är för lampa du har.

Det är märkligt om en lampa drar 4.5 W utan att lysa. Spontant skulle jag säga att det beror på att den har ett batteri som laddas, men det borde vi kunna utesluta, eller? Alternativt att den inte är kopplad korrekt och att det är något annat som förbrukar den angivna effekten. Möjligt men inte sannolikt är att den är seriöst trasig, men då borde den bli varm, någonstans måste ju energin ta vägen …

Hur vet du föresten att den förbrukar 4.5 W eller har jag missuppfattat något?

/MM

Tillbaka
Topp