Fru fortuna är emot mig

Drosa

Aktiv medlem
Fru fortuna är emot mig
Jag ska tydligen inte fritidscykla ännu på ett tag. Efter ha krånglat ordentligt med däck som krängde av så fort man pumpade upp det gav jag upp och hittade ett gammalt racerdäck som fick duga så länge innan jag köper något passande max 28 mm bred variant helst vit eller cremeärgad.

Efter jag fick ordning på allt så gav jag mig iväg glad i hågen. Men... Efter några hundra meter i nerförsbacken börjar bakhjulet wobbla och ytterligare en bit till så smäller det till och blir tvärnit.
Vad händer? Fälgen sprack och resultatet kan ni se på bilden. Tur att det var bakhjulet och plan mark. Tror att det med racerdäckets högre lufttryck och en liten spricka i fälgen innan var orsaken. Så nu står man där utan hoj igen.

Så nu till frågan som jag benar över. Köpa ett par billiga skithjul att ha så länge eller bekosta ett par nya fina fälgar och bygga upp på befintliga nav? Ett par nya cbitafälgar vore ju snyggt till min något speciella cykel.? Förnuftet och ekonomi säger det första men känslan det andra.
Velo.

Just nu känns det så här med cykeln ?????

20190517_145353.jpg

Tillbaka
Topp