FSA SL-K - borttagning

kuba

Ny medlem
FSA SL-K - borttagning
Hej,

Ska flytta mitt vevparti/vevlager till annan ram. Hur får jag egentligen bort allt? Vad jag kunnat läsa mig till är att jag behöver följande verktyg:
MEGAEXO CRANK BOLT LOCKRING TOOL
MEGAEXO SOCKET TOOL
MEGAEXO BB CUP SPANNER

Tycker det känns onödigt dyrt, någon som har alternativ? Jag behöver ta bort den lilla prylen med små hål i (M27 QR nut and washer), sedan är det en skruv (M18 fixing screw) och sedan en ring med hål i (bearing cup).

FSA SL-K - borttagning
Om det fungerar likadant som K-Force så låter du brickan med de små hålen i sitta kvar. Sen skruvar du med en insexa på skruven innanför. Den yttre brickan funkar som vevarmsavtagare.
/J

FSA SL-K - borttagning
Utan att vara någon expert, men jag flyttade mitt FSA SL-K med en insexnyckel och ett verktyg för att skruva bort lagerkopparna (bearing cups). Verktyget till lagerkopparna är i alla fall samma till DA7800, campa record 10d och FSA-SLK (för vanliga ramar med gänga i). Så det kan vara värt att skaffa sådant. Som alltid är ena sidans gängor vänstergängade för att förvirra lite.
129kr kostar den enklaste lagernyckeln på CC.
http://www.cyclecomponents.com/2/sv...vlager-5/shimano-tl-fc32-vevlagernyckel-.html

Senast redigerad av en moderator:
Tillbaka
Topp