FSA vevpartier?

FSA vevpartier?
Kanonpris! Det sägs vara riktigt bra. Jag hade lätt slagit till om jag hade behövt ett själv.

Min tyska är knackig, men sista raden där betyder väl att det är för Shimano Octalink-vevlager, inte ISIS alltså.

FSA vevpartier?
Jag har ett FSA Afterburner vevparti och kan rekommendera det! Fungerar helt i klass med XT, väger inte mycket heller och ser snyggt ut. Däremot slits den svarta ytan ner på vevarna efter ett tag, men man kan inte få allt.

Som Pelle redan såg, så ska du köpa ett Octalink vevlager om du inte redan har det. Vevpartiet i länken är för Octalink. Mitt är för ISIS. Smaken är som baken, men Octalink har fått mindre skäll. Fallet med ISIS är att det är svårt att få vevarna att sitta på plats i början, bulten skruvar ur sig lite. Tips för det är kopparpasta på splinesen och blå LocTite gänglåsning på vevarmsbulten. Sen sitter det utan att lossna och knaka. :-)

/Leo

FSA vevpartier?
Jag har ett par FSA V-Drive Xtreme vevar (ISIS modell). Enda minuset jag kan ge dem är att de har ett onödigt krångligt namn...
Kanonfin passform i ISIS interfacet mot vevlagret (det har inte de Truvativ jag har på en annan cykel) och styva som...något styvt. Några xc-vevar är de väl däremot inte, lite åt kraftigare hållet utan att vara übertunga eller "freeride".
Jag är överlag imponerad av FSAs grejer, har även vevlager och styrlager. Prisvärt och bra kvalitet är omdömet än så länge.

Tillbaka
Topp