Fula Hojar!!

Fula Hojar!!
Den var inte vacker inte....

Bilagor

• YTo2OntzOjI6ImlkIjtpOjEyNTkwNjk7czoxOiJ3IjtpOjQ4MDtzOjE6ImgiO2k6NDE3O3M6MToiYyI7aTowO3M6MToic...jpeg
    YTo2OntzOjI6ImlkIjtpOjEyNTkwNjk7czoxOiJ3IjtpOjQ4MDtzOjE6ImgiO2k6NDE3O3M6MToiYyI7aTowO3M6MToic...jpeg
    17.2 KB · Besök: 49
Fula Hojar!!
Såg nyss en sån här på Dirt Shed Show. Skräckinjagande fula skapelser de där Pro Flex Pro Series (även om de är såna som stod för något tekniskt framsteg på sin tid - jag har ingen aning). Sorry för vattenmärket - det var den enda kompletta bilden jag hittade som verkligen fångar dess prakt.

Bilagor

• 857b.jpg
    857b.jpg
    51.7 KB · Besök: 61
Fula Hojar!!
Ok. Det här kanske inte räknas som cykel längre, men tyckte ändå att den hörde hemma i den här tråden.
Fotad utanför Biltema i Uppsala idag.
Måste dock säga att allt såg rent rejält gjort ut.
20160521_172041.jpg

Själv skulle jag nog gärna ha änden på avgasröret lite längre bak.

Fula Hojar!!
Skogsgubben sa:
Ok. Det här kanske inte räknas som cykel längre, men tyckte ändå att den hörde hemma i den här tråden.

Jag förstår inte den stora fascinationen med att sätta (förbrännings)motorer på cyklar.
Kul att göra, säkert. Roligt en stund, troligen.
Men sen sitter man där med en dålig cykel och en ännu sämre moped.
Finns det något bruksvärde i konceptet som jag inte förstår?

Elhoj har jag provat. Smidig installation. Funkade bra som traditionell cykel.

Men en sån där?

Går den fortfarande att trampa hyggligt?

Eller används den som en moppe med en reservmetod i fall av soppatorsk?

Effektiviteten hos förbränningsmotorer brukar inte bli så bra när man gör dem små.
Så att göra en liten motor för ett litet effekttillskott funkar sämre än för elmotorer.
Så vad det verkar så fläskar de flesta på och bygger skapelser som är väsentligt snabbare än vad grundkonstruktionen nånsin förväntades vara.

Fula Hojar!!
Kan itne bestämma mig om den här cykeln är brutalt ful eller brutalt snygg. Ganska säker på att den ser brutal ut iaf ;-)

Bilagor

• 5579a15e578ec.jpg
    5579a15e578ec.jpg
    158.7 KB · Besök: 66
Fula Hojar!!
Skogsgubben sa:

Ligger uppe på blocket såg jag! :D

Fula Hojar!!
Fula Hojar!!
Cool placering av bromsok. Drar mig till minnes att Acke Rising en gång i tiden producerade drev till motorcyklar (HD får man förmoda) som också tjänstgjorde som bromsskiva. Minns också att jag tänkte att det inte spelar någon roll att det hamnar lite kedjesmörja på bromsskivan på en HD eftersom HD-förare kör som krattor :-)

Tillbaka
Topp