Fula Hojar!!

SIE

Aktiv medlem
Fula Hojar!!
es841_ng8_n1.jpg
Som en helsidesannons där sidbrytningen (?) blir lite olycklig

Pqz

Aktiv medlem
Fula Hojar!!
Inget riktigt regelverk i den här tråden. Förslag:
  • Inga triathlon- eller tempocyklar
  • Inga fulldämpade MTB
  • Inga trial-hojar
  • Inga elcyklar
  • Inga utpräglade veterancyklar
  • Inga recumbents
  • Inga Itera
Bring 'em on!

kais01

Aktiv medlem
Fula Hojar!!
med en cleanare pakethållare hade den varit klockren, men något skall ju reta ögat också. dangerholm har varit bra på det, försett sina sleeka skapelser med spretiga reglage osv.

närmast exakt den gula färgen har huvudramen på min mest använda brompton, och den röner uppskattning, gifter sig helt ok med de gråa titandelarna på samma cykel.

det vita på dangerholmcykeln hade med fördel kunnat vara grått. vitt ser billigt ut. som en distributionsvan, eller nutidens leasingbilar för fantasilösa brukare som inte bryr sig.

Cyklist

Aktiv medlem
Fula Hojar!!
Tips från coachen!

82455333-MTaFF.jpg

Även om jag självklart vill att alla byggen ska se "bra" ut (alltså hålla någon form av kvalité), så var aldrig tanken att denna skulle vara snygg i klassisk bemärkelse. Tanken när jag lackade min gamla hardtail i skrikiga Klein-färger var att det skulle vara kul med något färgglatt som uppmuntrande fick en att tänka "haha vilken jävla hoj alltså" när man är ute i vintermörkret eller långt ut i skogen på någon enslig grusväg.
Och tro mig, det tänker man när man ser den här irl! Den ser typ ut som en rendering även med blotta ögat (alternativt en Itera, stekt ägg, skrikig osmaklig drifting-bil med gula fälgar osv).

Sen finns det något kul i att helt enkelt släppa hämningarna lite extra ibland och bara göra något galet.

Men med det sagt så räknar jag iskallt med att folk kommer antingen älska eller hata den - eller båda samtidigt. Och det är helt okej. 👊😂

Ps. Pakethållaren är i mitt eget tycke oväntat cool (och att ett mainstream-märke som Trek ens tillverkar konceptet) men är helt klart "optional" och kommer definitivt inte sitta på hela tiden.

fhloston

Aktiv medlem
Fula Hojar!!
Tips från coachen!

82455333-MTaFF.jpg

Även om jag självklart vill att alla byggen ska se "bra" ut (alltså hålla någon form av kvalité), så var aldrig tanken att denna skulle vara snygg i klassisk bemärkelse. Tanken när jag lackade min gamla hardtail i skrikiga Klein-färger var att det skulle vara kul med något färgglatt som uppmuntrande fick en att tänka "haha vilken jävla hoj alltså" när man är ute i vintermörkret eller långt ut i skogen på någon enslig grusväg.
Och tro mig, det tänker man när man ser den här irl! Den ser typ ut som en rendering även med blotta ögat (alternativt en Itera, stekt ägg, skrikig osmaklig drifting-bil med gula fälgar osv).

Sen finns det något kul i att helt enkelt släppa hämningarna lite extra ibland och bara göra något galet.

Men med det sagt så räknar jag iskallt med att folk kommer antingen älska eller hata den - eller båda samtidigt. Och det är helt okej. 👊😂

Ps. Pakethållaren är i mitt eget tycke oväntat cool (och att ett mainstream-märke som Trek ens tillverkar konceptet) men är helt klart "optional" och kommer definitivt inte sitta på hela tiden.
Sen kan jag tycka att jakten på vikt har gått väl långt i detta fall. Ingen drivlina och inga bromsar?
En springcykel för vuxna?

😉😉

Jonte H

Medlem
Fula Hojar!!
Tips från coachen!

82455333-MTaFF.jpg

Har du någon bygg-tråd på Happy om denna cykel?

MTBemil

Aktiv medlem
Fula Hojar!!
Nu har jag inte järnkoll på de båda, men Wibmer brukar väl förutom cykelkontroll addera en jäkla fart och riktiga monsterhopp. DM känns mer sober, och verkar inte ha lika bråttom till akuten.
Jo han lärde väl sig att inte göra illa sig för ett tag sen. Men tror mer att det handlar om att passa in i canyons formspråk än nåt annat

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer