Fula Hojar!!

Fula Hojar!!
xc-mankan skrev:
-------------------------------------------------------
> 24"-hjul? Nej! 26? Nej! 28!!
> 85 cm ram!

Oj jäklar! Nån som kan räkna ut hur lång den cyklisten troligen är? 230 cm?! Måste ju vara nån NBA-spelare hehe..

Fula Hojar!!
concept-bmx-bicycle_01_CEIGn_22976.jpg

http://gizmodo.com/5471462/hubless-zigzain-bicycle-concept-powered-by-simple-driveshaft

Fula Hojar!!
Jag kunde inte låta bli att posta efter att jag varit in på Cykloteket och tittat/ lyft på denna skapelse. Bland det klumpigaste och märkligaste jag sett. Kändes som den vägde som en tyngre DH-hoj ,-( Hur har de tänkt vem är målgruppen?

BassoAstra.jpg ht=450

Fula Hojar!!
MoeJoe skrev:
> xc-mankan skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > 24"-hjul? Nej! 26? Nej! 28!!
> > 85 cm ram!
>
> Oj jäklar! Nån som kan räkna ut hur lång den
> cyklisten troligen är? 230 cm?! Måste ju vara
> nån NBA-spelare hehe..

Yao Ming (229cm, 140kg), som spelar i NBA, har denna cykel.

Yao-Ming-Bike1.jpg ht=600

Yao-Ming-Bike2.jpg ht=515

Fula Hojar!!
Hehe ..underbar bild ! Men faktum är att så kunde det se ut i mtbns barndom...
Men en Kein är alltid en Klein, oavsett hur ful den är !
Fast kroppsstumpa och dammskydd för munnen...hmmmmm... :)

Fula Hojar!!
42Hz skrev:
> Varför?!

He, he, det ser ut som om bakre delen av cykeln är i en kraftig accelerationsfas.

Fula Hojar!!
Crossmax skrev:
> http://cgi.ebay.com/99-Schwinn-Homegrown-Team-17-M
> tn-Bike-XTR-Sram-Shimano_W0QQitemZ320507429393QQcm
> dZViewItemQQptZMountain_Bikes?hash=item4a9fbb4211

En vän som jag brukade cykla med för en 14 år sedan hade just sådana spin-fälgar till sin hoj.
Ramen var polerad alu, eller "rawad" som vissa skulle kalla det och full XT.

Tyckte då att det var en av de fetaste hojarna jag nånsin sett, tillsammans med en "rawad" manitougaffel och lila snabbkopplingar o bromsbryggor.
Någonstans i bakhuvudet tycker jag nog fortfarande att den är det då jag nu vill skrapa ihop något liknande, bara för att ha.

Lyckan var påfallande när jag fick låna den av honom.

Man kanske skulle lägga ett bud.

Fula Hojar!!
Om du gör det får du banne mig ta och byta däck. Jag skulle hellre bli sedd på vilken som helst av hojarna på denna sida än på de där däcken.

PS. Säljaren verkar inte vilja skicka utomlands, så det gäller att du känner någon i USA som kan ropa hem den åt dig.

Fula Hojar!!
Koolt. Finns ett plastskelett till salu på loppisen här i Sundbyberg. Kanske ska köpa det och modda cykeln. Ser lite oskönt ut att bli skjutsad på ramen bara.

Fula Hojar!!
ogami skrev:
> Denna något udda skapelse stod utan för jobbet
> idag.
>
>

Haha, påminner starkt om cykeln jag byggde när jag ville ha en hoj att ta med på pendeltåget utan några tidsrestriktioner. Fast jag förlängde ramen så jag fick samma axelavstånd som på en BMX för att få lite lugnare egenskaper. Passade på att stoppa i ett större vevparti också när jag ändå var igång. Den funkar rätt OK, men har nog gått max 3 mil sen sin "födelse" ändå....

Cykeln nedan har stått vid pendeltågsstationen en tid nu, vet inte om den används eller är lämnad där som nån halvkass annonspelare. Undrar stilla varje gång jag ser den vad den utsatts för för att bli sådär utan att gå i bitar.

bjdram.JPG ht=480

Tillbaka
Topp