Fula Hojar!!

Fula Hojar!!
En gammal tjeckisk cykel med integrerad kulspruta, gissningsvis från mellankrigstiden.
ArmyMuseum203.jpg

Fula Hojar!!
underscore skrev:
-------------------------------------------------------
> Tja, dom är iaf holländare..

Den där holländska cykeln fick mig att tänka på "Vespa 150 TAP", en vespa med integrerat raketgevär.

Fula Hojar!!
Har säkert varit uppe tidigare, den är ju serieproducerad och allt. Men den är så hiskeligt jävla skitful att jag inte vet vart jag ska ta vägen:

sintesi_bazooka_117.jpg

Sintesi Bazooka. What has been seen cannot be unseen! =(

Fula Hojar!!
Scubamike skrev:
> A shepards bike?

haha! Denna finns i mitt privata fotoalbum. Jag fotade den i Köpenhamn för fyra år sedan, det var något tv team som höll på att filma och grejja med cykeln och dess ägare. Ska se om jag kan fixa fram bilden.

Senast ändrad:
Fula Hojar!!
Mattias A skrev:
> Vill man skoja så kan man gör mycket tokigt

Hehe, de gamle godingen.. Hur var det nu, löjligt rik amerikan som inte gillar racerstyre?

Fula Hojar!!
*Flash* skrev:
> Se vad man kan hitta på gatan i Rotterdam!

Träffade en kille på en camping strax utanför San Fransisco som hade en liknande hemmagjord, med dubbla sadelrör och så så att han kunde omvandla den till liggcykel vid behov (när är det behovet?).

Fula Hojar!!
leatherface skrev:
> En skönhet från Blocket
> http://www.blocket.se/sodermanland/Peak_26_tum_36122323.htm?ca=12&w=1
>
> Hur faan tänkte dom på Peak

Min kompis har typ exakt en sån där (nästan exakt likadan ram, samma färg) fast 29" och 80mm dämpad framgaffel som har så dålig rebound att den alltid måste vara låst... Och ett kalaslångt vitt Bontrager styrhuvud.

Grejen med sadelstolpen (svart på bilden) är att om man höjer den så blir man av med hela sadelröret, man kan mao inte t ex montera barnstolar på den. Och de extra förstärkningarna i den främre triangeln, det är bara usch...

Men den är inte lika ful som en Hammer! Inget är lika fult som en Hammer.

Fula Hojar!!
Simpanovic skrev:
> Stiligt...
>
>

Jag har en 5 årig tjej hemma som skulle dö för den där Hello Kitty dekoren...

Fula Hojar!!
Fulhojen, sjukt grön singelspeed med Crescents misslyckade dämpgaffel. Ser inte vacker ut men praktisk. Ramen är ett fulmodifierat containerfynd.

Bilagor

• kermit_0089.jpg
    kermit_0089.jpg
    186.2 KB · Besök: 68
Tillbaka
Topp