Fula Hojar!!

Fula Hojar!!
slcykel.jpg

Cykel enligt Stockholms Lokaltrafik. En nydanande ramgeometri.

Fula Hojar!!
Kärleksfullt skapat, men ack så osnyggt styre/stamkombination
IMAG0235.jpg

Mera kul än ful
IMAG0251.jpg

Påminner om en flossad folkabubbla jag såg en gång. Undrar om det är gerillastickarna som har varit framme?

Fula Hojar!!
Tjena!

Omg.. Å jag som tycker det är jobbigt att laga en punka på en Batavus med heltäckande kedjeskydd..
Fast jag skulle inte banga på att ha en i garaget..

Fula Hojar!!
Snuten skrev:
-------------------------------------------------------
>

Fasen "Lightweight Bicycle" den blev en dubbelpost, hamnade på tråden om blinkmongon också!
Fast på något konstigt vis känns det som att den passar bra där också.

Fula Hojar!!
scuda skrev:
> Pipa är oumbärligt vid amfibiecykling.

Kan användas som snorkel om det kniper!

Fula Hojar!!
JanLi skrev:
> Såg denna i växjö.
>
> Varför?
Men, va f-n! Det är ju ett par handtag från en rullator som nån har meckat fast på styret.
Jaja, 10 poäng för kreativitet. Men varför gå till den mödan och sen använda en rem(!) för att koppla in bromsen?

Undrar också hur stabilt det är med så många skarvar?

Fula Hojar!!
JanLi skrev:
> Såg denna i växjö.
>
> Varför?
>
Det där är troligen produkten av ett sjukdomstillstånd som jag saknar namn på (någon som vet?). Drabbar oftast män i åldern 50-70 år.

Den yttrar sig i att personen börjar bygga märkliga konstruktioner, såväl maskiner som tillbyggnader av hus. Ofta finns det en vision i grunden, t.ex. det perfekta huset, den ultimata cykeln, evighetsmaskin, m.m. Dock hamnar personen ofta i ett tunnelseende, i husbygge missas saker som ventilation, mögelskador, elsäkerhet, m.m. Visionen är allt.

Har själv sett fenomenet på nära håll, både grannar och släkt. När det gäller släktingen så fick ett fint gammalt hus rivas till grunden efter dennes omfattande "konstruktioner".

Ett exempel, Frans Klingbergs evighetsmaskin:
450px-FransKlingbergEvighetsmaskin.jpg

Fula Hojar!!
Jag sticker ut hakan och hävdar att vissa UCI-regler kan ha en viss positiv effekt på utseendet på en cykel:

Specialized-Shiv-Expert-2012.jpg

Det här är alltså en triathlonhoj som inte lyder under UCIs regelverk och därmed får se ut nästan hur fan som helst.

Fula Hojar!!
H. skrev:
> Varför lågprofilfälgar?

Bättre butikspris förmodligen. Många vill köpa sina hjul separat också.

Tillbaka
Topp