Fula Hojar!!

Fula Hojar!!
droidekas sa:
En tvättäkta fultysk som representerar en hittills okänd typ av cykel: last-racer-mtb:n, även känd som der Super Hübrid.
filename=fultysk.jpg

Fast jag kan inte låta bli att tycka att det ser ut som en rätt praktisk grusvägspendlare. Ser ut som två lysen där fram också. :-)

Fula Hojar!!
droidekas sa:
En tvättäkta fultysk som representerar en hittills okänd typ av cykel: last-racer-mtb:n, även känd som der Super Hübrid.

Det som talar emot den där är ergostyret och Selle SMP-sadeln, annars ser den ju ut att vara något så happykorrekt som en grusrandomaskin.

Fula Hojar!!
Här undrar jag om inte felet sitter i betraktarens öga. Någon slags OCD.
Inte är det väl rimligt att hela cykeln är förstörd för att en stolpe sitter åt fel håll? Inte är det normalt att få ögonvärk när man går förbi en sån här sak?

Bilagor

• DSC_1208.JPG
    DSC_1208.JPG
    358.4 KB · Besök: 67
  • DSC_1209.JPG
    DSC_1209.JPG
    331.9 KB · Besök: 55
Fula Hojar!!
marr sa:
maxel sa:
H. sa:
42Hz sa:
Jag försökte förstå deras hemsida men saknar nog slutledningsförmåga. Vad är förvaringsboxarna kring vevlagret till för?
Troligtvis däck m.m.
Eftersom det inte är en cykel enligt UCI ska man nog köra triathlon på den.

Det är väl där man stoppar batterierna?

Eller blodpåsarna med centralstimulerande. Sitter garanterat en cirkulationspump nånstans där också. Kanylerna sätts in via sadeln.

Fula Hojar!!
Barometer sa:
marr sa:
maxel sa:
H. sa:
42Hz sa:
Jag försökte förstå deras hemsida men saknar nog slutledningsförmåga. Vad är förvaringsboxarna kring vevlagret till för?
Troligtvis däck m.m.
Eftersom det inte är en cykel enligt UCI ska man nog köra triathlon på den.
Det är väl där man stoppar batterierna?
Eller blodpåsarna med centralstimulerande. Sitter garanterat en cirkulationspump nånstans där också. Kanylerna sätts in via sadeln.
Ska man inte ha med sig badbyxor och badmössa? Det är ju triathlon.

Fula Hojar!!
Pfaff sa:
Jisses! Har inte alla Itera-cyklar lösts upp av UV-strålning än? Borde vara pulver härvidlag.

Nejdå, sega grejer det där.
Innan jag byggde min experimentcykel Dumslöjden (stålram med Iterahjul med ombyggda nav) så körde jag donatorhojen nedför en trappa. Inga problem.
Skulle f.ö. rekommendera alla som har plats för en cykel till och som någonsin är ute och promenadcyklar att skaffa en Itera.
Byter man till en lägre utväxling blir de fantastiskt bekväma glidarhojar. Integrerad, passiv heldämpning liksom :-)

Fula Hojar!!
Någon unge på dagis är visserligen helt rätt ute med sin 20"+ (2,35 måste väl räknas som + på ett så litet hjul?) men det är ju ett bojsänke utan dess like. Modellen heter iaf Exhaust Blowtorch

Bilagor

• DSC_1158.JPG
    DSC_1158.JPG
    380.1 KB · Besök: 71
Fula Hojar!!
ratatosk sa:
Inte är det väl rimligt att hela cykeln är förstörd för att en stolpe sitter åt fel håll? Inte är det normalt att få ögonvärk när man går förbi en sån här sak?

Snarare handlar det väl om att det är så smalt mellan pinnarna att man inte får in ett normalbrett baknav med spänne. Har själv tvingats göra precis som på bilden många gånger när jag drabbats av såna där idiotstolpar. Ingen seriös cyklist låser väl fast sin cykel i framhjulet?

Fula Hojar!!
geologen sa:
ratatosk sa:

Snarare handlar det väl om att det är så smalt mellan pinnarna att man inte får in ett normalbrett baknav med spänne. Har själv tvingats göra precis som på bilden många gånger när jag drabbats av såna där idiotstolpar. Ingen seriös cyklist låser väl fast sin cykel i framhjulet?

Tjena!

Ratatosk svär ju över sadelstolpen. Han har inte nämnt ett ord om hur cykeln är fastlåst..

Fula Hojar!!
KONAmi sa:
Någon unge på dagis är visserligen helt rätt ute med sin 20"+ (2,35 måste väl räknas som + på ett så litet hjul?) men det är ju ett bojsänke utan dess like. Modellen heter iaf Exhaust Blowtorch

Exhaust Blowtorch? Vilket jävla namn. Två random ord som inte har någonting med cykel att göra, utan enbart för att tillverkaren tyckte att det lät coolt.

Enligt obekräftade uppgifter vann "Exhaust blowtorch" nätt och jämnt över "Framfall högkonjuktur" i omröstningen.

Tillbaka
Topp