Fula Hojar!!

Fula Hojar!!
Vet inte riktigt var den här ska ligga men kanske åtminstone i den här tråden?

Coolt, det roligaste är att han lägger så otroligt med energi på att fixa det, och mycket jobb med videon också antar jag. Och menar "roligaste" på ett positivt sätt. Småskrattade mig genom hela videon.

Sen kan man ju se varför den inte gått till massproduktion, han fixade bakhjulet, men det var framhjulet som gick sönder när han "kraschade" mot trottoarkanten, och det är väl fram man borde ha hans smarta lösning...

Fula Hojar!!
?

Bilagor

• Screenshot_20210906-231545.png
    Screenshot_20210906-231545.png
    158.1 KB · Besök: 122
Fula Hojar!!
Hur kan det komma sig att amerikaner generellt gör så vrinfula cyklar? Men det är klart-jänkare har ju i gemen väldigt dålig smak så det är väl förståligt.

Fula Hojar!!
Det där en cykel för människor med handikapp.
Funktionsvariation,

Handikapp: handikapp är en begränsning av en persons förmåga att fungera i en viss situation eller i en viss miljö (NE). Socialstyrelsen avråder från att använda begreppet och Handikappförbundet har bytt namn till Funktionsrätt Sverige. Begreppet används ibland inom forskningen.

Fula Hojar!!
Ok ... jag har en vän som har väldigt stora problem men sönderarbetat rygg.
Har drivit 3 st bygg företag samtidigt.
I väldigt många år. Och självklart jobbat hårt själv i 40 år.
Han kallar sig själv handikappad och använder sig av en liknande cykel.

Fula Hojar!!
Ok ... jag har en vän som har väldigt stora problem men sönderarbetat rygg.
Har drivit 3 st bygg företag samtidigt.
I väldigt många år. Och självklart jobbat hårt själv i 40 år.
Han kallar sig själv handikappad och använder sig av en liknande cykel.
Okej, jag tycker dock att ordet är på listan över ord man inte använder längre 2022. Möjligen om man själv är den som det handlar om, med ordet ses som stigmatiserande.

Fula Hojar!!
Utan att ha någon speciell åsikt om moderna fulldämpade cyklar så undrar jag om det är något särskillt med just denna som är extra fult? Tycker inte den skiljer sig markant från många andra cyklar.
Jag såg den irl på XXL där den var mycket fulare än på bild. Det är något med fronten kombinerat med under sadelstolpen som bara.. Irkar mig. Svårt att sätta fingret på det. Fanns liknande cyklar, men denna stack ut på något sätt.

Tillbaka
Topp