MTBemil
Aktiv medlem
Fula Hojar!!
"first time framebuilder"
...
det syns
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
"first time framebuilder"
Äntligen har man nått 90° sadelrörsvinkel! Vad saknas kvar är 45° styrrörsvinkel."first time framebuilder"
...
det syns
Finns en historia bakom och huvudsaken är att kontaktpunkterna hamnar rätt. Men det ursäktar inte ett utseende som ger mig migrän!
Saknas ett par barends sen så är den komplett.
Nya Canyon Grail?
det måste ju vara ett helt luftat system.Hydrauliska bromsar kan man inte koppla, åtminstone utan problem. Man skulle trycka olja från en handtag in i reservoaren i andra handtaget genom bleed porten.
Hydrauliska bromsar kan man inte koppla, åtminstone utan problem. Man skulle trycka olja från en handtag in i reservoaren i andra handtaget genom bleed porten.
det måste ju vara ett helt luftat system.
på min trehjuliga kiffy är det omvänt, en t-koppling fördelar hydraultrycket till de två framhjulen. fungerar finfint.
Tjena!
Det ser ut som Shimano GRX och det fungerar utmärkt.
det lär den kanske göra, men är det lufttomt där kommer det att förbli stumt?Då förstår jag inte varför oljan inte flödar in i reservoaren på andra handtaget.
det lär den kanske göra, men är det lufttomt där kommer det att förbli stumt?
Jag skulle tänka att man trycker oljan in i reservoaren av andra handtaget istället för att bygga upp tillräckligt hög tryck för att få tryck i oket. Det skulle då bara funka om reservoarna i både handtag är helt fylld med olja och ingen luft. Men kanske missar jag något.
Tjena!
När du trycker in extrareglagen så stänger dom hålet till slangen som går till det vanliga reglaget så det blir inget större tryck ditåt. När man inte använder extrareglagen så är det fritt flöde från de vanliga reglagen.
Så har jag förstått det iallafall.
Vinkeln smickrar inte och ramen är för liten. En 58 fotad från sidan skulle nog se rätt ok utSer ut som Biltemas designteam varit inblandat.
![]()
Det måste då också gälla tvärtom. Men då kan ja förstår hur det skulle kunna funka. Man kan har ett "ventil" som stänger av slangen till andra handtaget med hjälp av högre trycket.
Tjena!
Extra handtaget har en slang in ifrån ordinarie och en ut. Finns ingen reservoar, alltså ingen luft som kan komprimeras.
Finns GRX som är speciellt gjorda för att kopplas ihop två handtag.Jag förstår inte. Det finns väl ingen anslutning för att koppla i en extra slang i handtaget? Jag antar att det är en T koppling, som Kais nämnde.
Med reservoar menar jag reservoaren som finns i alla handtag.
Jag förstår inte. Det finns väl ingen anslutning för att koppla i en extra slang i handtaget? Jag antar att det är en T koppling, som Kais nämnde.
Med reservoar menar jag reservoaren som finns i alla handtag.
Inte undra på att dem kamoflerat den när den ser ut så ??
En jaktcykel?
Jaaa! Min dåvarande chef i cykelbutiken hade en sådan, en dröm för en tonårig cyklist ?![]()
Scott Brings Back the Endorphin as a New Concept Bike - Eurobike 2023 - Pinkbike
The concept bike reimagines the 1995 Endorphin, elevated chainstays and all.www.pinkbike.com
Jätteful men den gamla gillade man ju?
![]()
Scott Brings Back the Endorphin as a New Concept Bike - Eurobike 2023 - Pinkbike
The concept bike reimagines the 1995 Endorphin, elevated chainstays and all.www.pinkbike.com
Jaaa! Min dåvarande chef i cykelbutiken hade en sådan, en dröm för en tonårig cyklist ?
För mycket svarta däck i dagens cykling.![]()
![]()
Åhhhh En sån vill jag ha!Visa bilaga 633783
Brutalt cool men ful på samma gång?