Jormvngandr
Aktiv medlem
Fula Hojar!!
Tillverkade av träd?Va fan är detta? :D
Står i cykelrummet på jobbet.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Tillverkade av träd?Va fan är detta? :D
Ja, trä kommer av träd.Tillverkade av träd?
Jag såg en del sådana vid Stadshuset för några år sedan.Va fan är detta? :D
Helt sjukt egentligen. Det är över 100.000 i pengar som bara står där och skräpar.Va fan är detta? :D
Påminner om kartongcykeln. =)Va fan är detta? :D
Vad är det som gör att de är värda så mycket? Vem vill betala över 30k för en trähoj?Helt sjukt egentligen. Det är över 100.000 i pengar som bara står där och skräpar.
Kanske den som inte betalar ur sin egen ficka, alltså staten, en myndighet osv.Vem vill betala över 30k för en trähoj?
Såhär ser ungefärligt min cykel ut.
Tråkigt när folk bygger en fin cykel men inte orkar vinkla sadeln rätt.
Inget fel på cykeln - så länge man inte cyklar på den!Vet inte riktigt vad jag ska tycka om den här. Fulsnygg? Lite annorlunda är den ju iaf.
Källa: https://auctionet.com/sv/3436849-bjorn-dahlstrom-skeppshult-z-1998
Visa bilaga 697971
Inget fel på cykeln - så länge man inte cyklar på den!
Har du provcyklat? Hur kändes den i så fall? Jag ser att den väger drygt 14 kg, har vunnit designpris 1998 (Utmärkt svensk form) och finns fortfarande i Skeppshults sortiment. Går lös på ca. 30 papp. Jag har aldrig sett modellen tidigare. Finns säkert bara i de finare kvarteren på Östermalm.Inget fel på cykeln - så länge man inte cyklar på den!
Jag kommer osökt att tänka på de där "tänkte inte på det"-sketcherna i Lorry.Tur den har en dämpare (precis där) för ramen kommer ju inte att flexa nånting.
7-växlade aluminiumfälgar! Det ni!
Och styret är justerbart i 360 grader. Det du!7-växlade aluminiumfälgar! Det ni!
Jag undrar om man kan göra justeringen under färd eller om man måste stanna då man gör den.Och styret är justerbart i 360 grader. Det du!
Jag undrar om man kan göra justeringen under färd eller om man måste stanna då man gör den.![]()
Jag testade en gång att rotera styret 90 grader under fart. Det var inget bra. 180 grader vågar jag inte fundera på hur det skulle gå.Det ser ut som styret skulle kunna roteras 180 grader åt både vänster och höger under fart
Men jag vet inte om det räknas som 360 grader.
Jag testade en gång att rotera styret 90 grader under fart. Det var inget bra. 180 grader vågar jag inte fundera på hur det skulle gå.
Gäller bara att klara vinkelförändringen så snabbt som möjligt.Jag tycker dock att det
Kan säga att 180 grader ruller mycket bättre än 90 grader.
Gäller bara att klara vinkelförändringen så snabbt som möjligt.
Jag vill ha den !!Inget fel på cykeln - så länge man inte cyklar på den!
Inga konstigheter kan hända med den där sadelstolpen. :)
Det känns som att risken är rätt stor att slå i knäna i styret då man trampar.
Det är det ingen som vet ...
Jag har ägt en, fick den väldigt billigt av en granne. Den är fullständigt felkonstruerad och värdelös. Nästa ägare, som också fick den billigt, rapporterade att ramen ganska snart hade gått av vilket är logiskt. Pinsamt att den fått pris och stått på museum. Krafterna blir inte direkt gynnsamma när mitten av hojen ser ut så här:Har du provcyklat? Hur kändes den i så fall? Jag ser att den väger drygt 14 kg, har vunnit designpris 1998 (Utmärkt svensk form) och finns fortfarande i Skeppshults sortiment. Går lös på ca. 30 papp. Jag har aldrig sett modellen tidigare. Finns säkert bara i de finare kvarteren på Östermalm.
https://www.skeppshult.se/sv/cyklarna/herr/z-11-vxl/
https://www.cykellagret.se/cyklar/skeppshult/skeppshult-standard-cyklar/skeppshult-z
Var monterar man flaskhållarna?
Var monterar man flaskhållarna?